Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Lekkere Duitse bieren?

Gestart door oranjeboombiertje, 07-05-2008 23:47 u

Vorige topic - Volgende topic

oranjeboombiertje

Mannen,

Komende vrijdag ga ik ook maar eens kijken bij trinkgut (in Kleve) om wat lekkere biertjes mee te nemen.

Zelf heb ik nog niet echt een idee van welke bieren ik echt eens wil proberen, ik ga gewoon wat rondlopen en zoek wat leuke biertjes uit. Maar nu, voordat ik er straks straal voorbij loop. Welke bieren MOET ik nou echt eens geproefd hebben? Ik ga dan eens een mooi lijstje maken en die bieren eens lekker proberen :proost:

:degroeten:
Wesley

Gerb

Dat is een lastige. Ik ben er nog nooit geweest, en Duitsland heeft zoveel regionale bieren. Als je 10 km verderop gaat, zie je weer hele andere bieren. Persoonlijk vind ik de bieren van Brauerei Andechs en Weltenburg erg goed, Hofbrau Maibock (Munchen) en alles van Einbecker brauhaus.
Ik hou van Doppelbocks, Munich dunkel en Dunkelweizens, maakt niet uit van wie, maar die zijn natuurlijk niet bitter genoeg voor jou. Als ik jou was, zou ik hoofdzakelijk pilsen (en alts) nemen, die hebben over het algemeen een goede bitterheid. Dan denk ik aan Jever, Schwelmer Ur-pils, Monchshof, Tannenzapfle (Rothaus), Hasseroder.

Oscar

Citaat van: Oranjeboombiertje op 07-05-2008  23:47 uWelke bieren MOET ik nou echt eens geproefd hebben?

Tip: maak geen lijstje, maar koop alleen maar bieren die je nog niet kent! Met Duitse bieren heb je altijd prijs!  ;D

oranjeboombiertje

Duitse bieren zijn inderdaad altijd wel goed maar ook in Duitsland kunnen ze wat slappe pilsjes maken, daar zit ik natuurlijk niet op te wachten. Ik wil de echt goede bieren proeven en af en toe zie ik hier weleens wat Duitse namen voorbij komen die helemaal de hemel in geprezen worden en dat soort bieren wil ik dan ook meenemen. Ik zie het namelijk al gebeuren dat ik zo'n bier laat staan en de bieren aan 2 kanten er naast mee pak ;D

Wesley

JeroenCV

Citaat van: Oscar op 08-05-2008  07:00 uTip : Maak geen lijstje, maar koop alleen maar bieren die je nog niet kent ! Met Duitse bieren heb je altijd prijs !  ;D

Helemaal mee eens. Als je een lijstje maakt en dan niet alles kan vinden ben je alleen maar teleurgesteld.

Ga gewoon, en vraag overal om hun "speciaal" en laat je verrassen.

Veel plezier.

Oscar

Citaat van: JeroenCV op 08-05-2008  08:46 uen vraag overal om hun "speciaal"

Daar zijn die winkels te groot voor, er is een ruime keuze welke ook nog eens regelmatig varieert. Als je niet oppast kom je met 3,4,5 of meer kratten bier thuis... :biersmile:

JeroenCV

Citaat van: Oscar op 08-05-2008  09:02 u. als je niet oppast kom je met 3,4,5 of meer kratten bier thuis.. :biersmile:

En dat is een probleem, omdat??????? :proost: :biersmile: :lekkerbier:

Adrie

Er is natuurlijk heel veel lekkers om te proeven. Wat je zeker moet proberen is de Einbecker pils. Die is heerlijk en spot goedkoop. Ik zou zo niet wat bieren kunnen noemen, ik heb teveel lekkers uit de Trinkgut geprobeerd. De Duitsers zijn vrij strikt in hun biertypen, dus als je een dubbelbok koopt, weet je ongeveer wat je krijgt en val je je geen buil. En let goed op de ingrediënten die op het etiket staan: ook aangezoete Duitse bieren staan al in de schappen.

Adrie

Oh ja, aangezien je natuurlijk ook binnenkort een alt gaat brouwen, is dit het moment om er een paar te scoren. De Uerige en de Schumacher mogen daarbij niet ontbreken.

Sandor

Citaat van: Oranjeboombiertje op 07-05-2008  23:47 uMannen,

Komende vrijdag ga ik ook maar eens kijken bij trinkgut (in Kleve) om wat lekkere biertjes mee te nemen.

Kijk eens bij de reklame op de website: http://www.trinkgut.de/index.php?n=2. Ze hebben nu veel bier in de 'angebot' vanwege hun 30 jarig bestaan.

Groetjes, Sandor

oranjeboombiertje

Die aanbiedingen had ik al gezien maar dat is allemaal per krat of zelfs 2 kratten. Als ik dat allemaal moet meenemen én nog eens losse bieren die ik gewoon wil proeven is dat slecht voor mijn portemonnee en mijn lever (ik, de arme student ;D)

Ok ik moet dus zeker proeven:

- Einbecker pils
- Schumacher Alt
- Uerige Alt

Nog meer aanraders blijven natuurlijk welkom (want in zo'n winkel zie ik door de bomen (geen oranje :D) het bos niet meer.

Wesley

William

Vergeet niet de Hirsch (doppel)bock

Oscar

En de Oscar Maxxum alt  :proost:

Albertus

Mijn gebruikelijke boodschappenlijstje voor Trinkgut (Emmerich, maar dat zal niet veel schelen):

Doppelbock:
- Doppelhirsch van de Hirschbrauerei in Sonthofen
- Paulaner Salvator
- Einbecker Urbock (zowel Hell als Dunkel)

Alt:
- Schwelmer Alt
- Schlüssel Alt (duur, bijna € 1 per fles (1/2 l), maar wel heel lekker)
- Schlösser Alt (goede prijs/kwaliteit verhouding)

Weizen:
- Paulaner Hefeweissbier
- Franziskaner Hefeweissbier
- Jacobinus Dunkles Weizen

Pils:
- Jever
- Gambrinus

Statiegeld in Duitsland is € 0,08 per fles en € 1,50 voor de krat. De beugelflessen zijn duurder en de houten kratjes (van de Doppelhirsch) zijn duurder.

Je moet wat doen om de familie tevreden te houden  ;D

Bert

Patrickbierman

Citaat van: Oscar op 08-05-2008  07:00 uTip : Maak geen lijstje, maar koop alleen maar bieren die je nog niet kent ! Met Duitse bieren heb je altijd prijs !  ;D

Oscar, die tip die geeft, is echt supper bedankt  :hoera: :hoera:

oranjeboombiertje

Zo, weer terug uit Duitsland. Ik heb echt mijn best gedaan om me in te houden maar onder de 3 kratten lukte echt niet :verbergen:

Ik vond de hoeveelheid speciaalbieren eigenlijk wel een beetje tegenvallen, er was geeneens maibock (wanneer zou die er anders zijn dan in mei?) De Uerige Alt was er niet, waarschijnlijk uitverkocht. Verder heb ik wel veel verschillende alten gevonden en ook een paar urtypes. Ook heb ik de Jever fun meegenomen en wat schwarz bieren en een paar (doppel)bocks. Voorlopig heb ik dus lekker wat te proeven :proost:

Wesley

Johannes

Meibock zal wel uitverkocht zijn inderdaad.  :idea: Doet me eraan denken: ik heb nog een paar flessen op zolder, hup snel de koelkast in. Veel speciaalbieren zijn er niet echt nee, je hebt gewoon een aantal biertypen en daar is het assortiment redelijk groot van. Uerige is niet altijd aanwezig vanwege de houdbaarheid van 1 of 2 maanden.

oranjeboombiertje

Nu zit ik aan een Schlussel Alt, dit is toch niet mijn bier. Het is nogal leeg en weinig gehopt (voor mij dan hè). Het lijkt wel alsof dit bier gebrouwen is met alleen pilsner en gebrande mout en geen cara en munchener, jammer. Mijn alt gaat beter worden dan dit (maar dan waarschijnlijk niet meer goed binnen het type).

Wesley

Hopmans

Hoe noemen ze dat ook alweer?
Met de koude kermis thuiskomen?

Nix joh; Duits bier.

;)

Herman

Ik koop regelmatig Duits bier, maar om nou te zeggen: fantastisch! Neuh, maar er zitten mooie exemplaren bij.

Sünner Kölsch was laatst voor mij bijv. een aangename verrassing, ook kun je een set van 2 2-literflessen kopen in een draadstalen houder. Dit is best een lekker bier, weet zo alleen het merk niet meer. De flessen zijn natuurlijk leuk om te hergebruiken en voor ca €3 per fles een koopje.

oranjeboombiertje

Citaat van: Hopmans op 09-05-2008  19:22 uHoe noemen ze dat ook alweer?
Met de koude kermis thuiskomen?

Nix joh; Duits bier.

Ach 1 bier op 3 kratten dat niet helemaal mijn smaak is maar wel technisch goed in elkaar zit of gewoon met 3 kratten troep thuis komen. Dat is het verschil tussen onbekende bieren meenemen in Duitsland of België.

Vanavond ook nog de Fuchschen Alt gedronken, dit is echt goed spul. Helaas al wat ouder (bijna op de datum) maar nogsteeds mooi bitter en moutig. Dit gaat echt richting mijn idee van een alt. Wat mij ook opviel was dat het bier erg licht was (ik schat zo'n 15 EBC) en toch een sterke moutigheid had.

De Einbecker pils vond ik daarna weer wat minder, dit komt voornamelijk omdat dit wat vlakker is van smaak dan de Fuchschen. Deze pils vind ik niet echt een bier wat eruit springt, gewoon een standaard pils. Niet slecht maar ook niks bijzonders.

Wesley

Caspar

Gisteren weer een six-pack Jever Maibock gekocht... dit blijft voor mij een van de Duitse toppers :biersmile:.

oranjeboombiertje

Die is zeker mooi maar die hop in de Jever begint me een beetje tegen te staan, het smaakt nogal nep vind ik. Uren later boer je nog met Jever smaak, dat staat me gewoon een beetje tegen.

Vandaag nog eens een Einbecker Urbock Dunkel gedronken, ook heel mooi. Deze hebben we geproefd naast de Pelgrim Maibock en ik moet zeggen dat het erg de goede richting in gaat. De Pelgrim is iets zoeter en vriendelijker maar verder zijn er best wel wat overeenkomsten te vinden.

De Schumacher Alt heb ik mij vandaag ook goed laten smaken. Ook dit was weer een mooie alt die ik goed kon waarderen.

Wesley

MO

Leuk, dat Duitse avontuur van je. De Jever Maibock is helemaal mijn ding, maar Adrie, Johannes, Edgar en Jacques waren het laatst roerend met jou eens: een bijna synthetische (dus nep) mout en hopsmaak. Grappig dat jij dat ook vindt.

Heb je nog Uerige Alt gekocht?

oranjeboombiertje

Citaat van: MO op 11-05-2008  00:55 uHeb je nog uerige alt gekocht?

Citaat van: Oranjeboombiertje op 09-05-2008  16:13 uDe Uerige Alt was er niet, waarschijnlijk uitverkocht.

;)

Vergelijkbare Topics (7)

14474

Reacties: 2
Gelezen: 2541

9123

Gestart door oranjeboombiertje

Reacties: 75
Gelezen: 23422

6800

Gestart door MO

Reacties: 12
Gelezen: 5256

4904

Reacties: 18
Gelezen: 6771

2638

Reacties: 30
Gelezen: 10626

25437

Reacties: 9
Gelezen: 7561

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.