Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Vergisting van fructose

Gestart door Escyll, 16-12-2007 23:31 u

Vorige topic - Volgende topic

Escyll

Ik ga met school bierbrouwen, want me nu dus echt interesseert, we moesten hiervoor een origineel bier bedenken.
We hebben bedacht: Bier tegen artrose, een bot aandoening is die te vinden is op wikipedia  ;).
Een remming hiervoor is fructose.
Ik wil dus in mijn bier fructose overhouden  ;D.
Ik heb al veel gegoogled enz., nu kwam er dus uit dat fructose volledig vergistbaar IS. Dit hoeft dus niet zo te zijn. Mijn vraag is nu dus, kan ik fructose overhouden in mijn bier? Ik had al wel gelezen dat je fructose als zoetstof kan gebruiken, dit betekend dat het dan niet totaal vergist.
Ik ben een echte leek, een betere kun je niet hebben. Ben dus alsjeblieft zo duidelijk mogelijk  :-[ zodat ik weet wat ik dadelijk tijdens het brouwen moet doen. Alvast heel erg bedankt
Jesper

thibolleke

Misschien is dit dan iets;  :weetniet:

Maar vergist daar dan natuurlijk geen volmout bier mee he.
Brouw een fruitbier met een fruit waar de meeste fructose aanwezig is. Met de zoekfuncite kom je er wel uit welk fruit dat is dacht ik.

Toch verwacht ik hier niet echt een proper bier van.
Kan die wijngist eigenlijk wel maltose omzetten?

Hoeveel fructose heb je dan dagelijks nodig om artrose tegen te gaan? Ikzelf ben namelijk zwaar artrose gevoelig (en ben slechts 18 jaar  :huilen:)
Volgens mij moet je dan toch heel veel fructose biertjes drinken om artrose tegen te gaan....

Groeten
Thibolleke

Edgar

Lastige, Escyll. Je moet dan toch aan bier gaan denken dat onder druk is afgevuld en dan gepasteuriseerd is. Eigenlijk niet echt doenbaar voor een verse 'brouwer'.

Elk ander scenario waarbij fructose in het bier blijft zitten levert doorlopende vergistingen op.