Hengelo Bier is na een afwezigheid van bijna 20 jaar binnenkort weer te koop

Gestart door Oscar, 20-11-2007 20:21 u

Vorige topic - Volgende topic

Oscar

Bron : http://rtvoost.nl/nieuws/?page=1&cat=1&id=79209

De Hengelose bierbrouwerij zet het verse bier in de markt. Er wordt gebruik gemaakt van de expertise van bierbrouwer Huttenkloas uit Hengelo. Een Beierse brouwer gaat het biertje brouwen. Het karakteristieke Hengelose pilsje werd voor het eerst in de 19de eeuw gebrouwen. Door toenemende concurrentie verdween Hengelo Bier echter van de markt. Brouwer en kunstenaar Herbert Capelle is verantwoordelijk voor de terugkeer van het pilsje. Het pils is vanaf 1 december weer verkrijgbaar via de website www.hengelobier.com en in de lokale horeca.

Als je kijkt op de website, dat is een plaatje van de Stadsbrouwerij in Sanderdorf, daar worden ook de bieren van Huttenkloas gebrouwen..

Het is wel weer bier wat de klok slaat in Twente... :proost2:

Hopmans

MO

Ook op mij komt dit enigszins knullig over. Het zal wel met mijn desinteresse voor historische bieren te maken hebben. Plus dat het natuurlijk dezelfde lariekoek is als de Phoenix blah blah, zoals Sharky al aanstipt. Schandalig om een Duits bier in te kopen en er een authentiek etiket op te plakken. Wat een nonsens.

Oscar

Dat klopt ja....maar ik denk dat er iets anders op de achtergrond speelt.

Als je de eerste link (Bron) hebt gezien (Filmpjes) zie je dus een of andere knakker met een jeugd syndroom (Hengelobier)  :D En heeft plannen om een brouwerij in Hengelo te starten. Nu werkt deze knakker samen met Huttenkloas...en toevallig zijn die ook bezig om te kijken voor een mogelijkheid tot een eigen brouwlokatie in Hengelo...

Valt 't kwartje ?  :brouwen:

Oscar

Citaat van: MO op 20-11-2007  21:25 uSchandalig om een Duits bier in te kopen en er een authentiek etiket op te plakken. Wat een nonsens.

:neenee: Nee ze kopen het bier niet in, ze laten het brouwen! (Zit daar verschil in?  :-\ ). Ik geloof wel dat het een eigen recept is. Of het authentiek is... hmm, daar valt over te discussiëren.

Hopmans

Als ze Grolsch met de grond gelijk maken is er misschien nog een keteltje over.  ;D

[Oscar plaagmode uit]

:)

MO

OK, website gelezen, duidelijke info. Maar Hengelo bier heet natuurlijk alleen Hengelo bier als het in Hengelo is gebrouwen. Of denk ik nu te logisch?

Hopmans

Je denkt logisch, maar niet te logisch.
Ik ben het met je eens.

Probeer dan op z'n allerminst dat keteltje in de lage landen te houden.

:brouwen:

Oscar

Citaat van: MO op 20-11-2007  21:53 uMaar Hengelo bier heet natuurlijk alleen Hengelo bier als het in Hengelo is gebrouwen.

Citaat van: Sharky op 20-11-2007  22:11 uJe denkt logisch, maar niet te logisch.
Ik ben het met je eens.

hmm..Leidsch Blond ?  >:D

MO

Johannes

Tsja, historisch bier... het bier zal natuurlijk nooit zo smaken als toen. En wie vind dat ik ongelijk heb mag het tegendeel bewijzen  ;) Historisch gelul of niet, ik ben al lang blij als er een lekker (niet al te) Nederlands bier bijkomt.

Caspar

Alweer zo'n kl#$e pilsje erbij. Geen boeiend product voor onze "biercultuur" :-\...

Adrie

Behalve als het een lekker bitter noord-Duits biertje wordt natuurlijk.

Oscar

Citaat van: Caspar op 21-11-2007  09:22 uAlweer zo'n kl#$e pilsje erbij.

Bedenk wel dat pils commercieel het best verkoopt, en dat veel Hengeloërs prettige gedachten hebben bij Hengelobier  :biersmile: En het filmpje gaf al aan dat ze het bier wat bitterder willen maken, dus geen zoete rotzooi..

Eduard

Is er iemand die weet hoe dit bier oorspronkelijk smaakte? Op zich wel aardig dat men op deze manier aandacht schenkt aan de biergeschiedenis. En er is wel een voordeel met het brouwen van bier in Duitsland: het wordt gedaan door vaklui. Verder deel ik Adries voorliefde voor hoppige Noordduitse pils, al verwacht ik niet dat het een zo 'publieksvijandig' bier wordt.

Oscar

Citaat van: Adrie op 21-11-2007  09:56 ueen lekker bitter noord-Duits biertje wordt natuurlijk.

Citaat van: Eduard op 21-11-2007  10:24 uVerder deel ik Adries voorliefde voor hoppige Noordduitse pils

Hier bier wordt in Zuid-Duitsland gebrouwen

Adrie

Jammer. Zuid-Duitsland is wel erg ver van Hengelo. Het is dus zelfs geen regionaal bier.

Caspar

Een mooie bittere pils is absoluut lekker... maar ik had liever een Hengelo'se Double IPA gezien... maar geen Nederlander die zich daar aan durft te wagen natuurlijk :(.

Adrie

Nee, als zelfs MO zo'n bier niet op de markt durft te brengen...

Vergelijkbare Topics (7)

38919

Reacties: 5
Gelezen: 2096

29033

Reacties: 62
Gelezen: 22389

4147

Reacties: 5
Gelezen: 2741

27-07-2006 06:30 u
door Mister Heineken
43636

Reacties: 9
Gelezen: 2199

32192

Reacties: 15
Gelezen: 4775

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.