Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Trage vergisting Weizen

Gestart door @, 13-08-2007 08:19 u

Vorige topic - Volgende topic

@

Hoi,

Ik heb momenteel sinds lange tijd weer eens een brouwsel kunnen produceren. Als uitgangspunt heb ik het Weizen recept 'eusebius weizen' genomen.
In eerste instantie gin alles perfect. In 1 week tijd was tijdens de hoofdvergisting het S.G. gedaald naar 1018. Dus geheveld, en voor de tweede vergisting onder waterslot gezet bij 19 graden.
Dat is inmiddels 2 weken terug, en momenteel is het SG pas 1014. Voor mijn gevoel nog te hoog om te bottelen.
Ik roer sinds een paar dagen regelmatig om zodoende te proberen de vergisting te versnellen, en dat helpt een beetje (1016 naar 1014 in 3 dagen).
Wat kan ik hier nog aan doen? En is het eigenlijk erg dat het wat langer duurt dan normaal?

Groeten,

Ed.

Caspar

Citaat van: @ op 13-08-2007  08:19 uWat kan ik hier nog aan doen?

Als er nog activiteit is in het waterslot, wachten... anders bottelen. Een bier kan best uitvergist zijn bij SG 1014. Ik zou niet gaan roeren, voor je het weet is het bier geïnfecteerd :police:.

Groet Caspar

MO

Over een week of twee bottelen, wat is daar mis mee?

@

Er is nog activiteit in het waterslot, dus ik wacht nog maar even met bottelen.
Ik had de hoop dat ik wat flessen mee op vakantie zou kunnen nemen (over 2 weken) maar dat zal er om hangen.

Bedankt voor de reacties.

Ed.

Menno

Ed, ik denk dat dat te kort dag wordt. Hooguit om er ééntje te proeven.

Misschien als je weer terug bent?  ;)

@

Ach, dan maar proeven na de vakantie.
Inmiddels is het S.G. nog steeds 1014, en is er zo ongeveer per minuut 1 a 2 keer activiteit in het waterslot.
Ik zal komend weekend nog eens meten.

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.