Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Andere gistsoort met Mutons beerkit

Gestart door Bieker, 26-04-2007 14:58 u

Vorige topic - Volgende topic

Bieker

Ik heb vorige keer van jullie suggesties gekregen voor de vervanging van een korrelgist van een bierkit van Brewferm. Ik heb toen de gist vervangen door een vloeibare gist van Wyeast. Dat is me goed bevallen. Het is een lekker bier geworden (Tarwebier)
Nu heb ik nog 1 blik staan:

Premium Lager - Golden crisp beer popular in northern Europe. Light and refreshing. OG 1036° to 1040°.

Iemand een suggestie voor de vervanging van de korrelgist?

Herman

Ligt er maar net aan of je de beschikking hebt over een koelkast o.i.d zodat je er een echte ondergister van kan maken?

Bieker

Herman: nee ik heb niet de beschikking over een grote koelkast.

Herman

Dan zou ik een Kölschgist nemen. Weet het nummer zo niet 1007 of 1010. Kijk maar es bij de recente berichten van MO.

Gerb

Ik zou voor de German Ale Wyeast 1007 gaan, die geeft een redelijk clean profiel als je hem onder de 18°C houdt. Dan krijg je iets wat lijkt op een soort pils, maar het zal het nooit echt worden.

NonDrip

Citaat van: Herman op 26-04-2007  15:09 uDan zou ik een Kölschgist nemen. Weet het nummer zo niet 1007 of 1010. Kijk maar es bij de recente berichten van MO.

Wyeast 2565

Ik heb 'm net van de week besteld  :clownsmile:

Vergelijkbare Topics (7)

35325

Reacties: 5
Gelezen: 2275

9063

Reacties: 6
Gelezen: 4245

41870

Reacties: 2
Gelezen: 958

28868

Reacties: 11
Gelezen: 4619

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.