Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Wat kan ik brouwen met korrelgisten?

Gestart door oranjeboombiertje, 13-03-2007 15:30 u

Vorige topic - Volgende topic

oranjeboombiertje

Ik heb nu via siris een aantal mooie korrelgisten om te gebruiken. Ik weet alleen niks over svg, smaken, etc. Daarom vraag ik mij af wat de eigenschappen zijn van de volgende gisten en wat voor soort bieren ik er het beste mee kan brouwen. Ik heb:

- T-58
- S-04
- US-56
- S-33
- Coopers ale yeast

Voor de US-56 heb ik al bedacht dat ik een bier ga brouwen vergelijkbaar met de snpa van Herman. Heeft iemand nog goede suggesties/ideeën voor de andere gisten?

:degroeten:
Wesley

MO

T-58 is een erg Belgische gist (fenolig). Gist niet ver door.

S04 is een typische Engelse gist. Erg fruitig. Vergist goed door.

US56 vergist zeer ver door en geeft een dominante smaak die ik graag als "Amerikaans" zou willen definiëren.

S33 en Windsor zijn vergelijkbare gisten. Ze vergisten slecht uit (70% SVG) en geven prettige maar wel fruitige en zoetige bieren.

MO

Je zou natuurlijk ook eens de zoekfunctie kunnen gebruiken, of in mijn overzicht kunnen kijken (link). Er staat her en der heel veel informatie over genoemde gisten.

Gerb

Wat dacht je van de zoekfunctie? Ik heb net zelf even gezocht en er waren genoeg hits.

oranjeboombiertje

Ik heb op verschillende gistnamen gezocht met de zoekfunctie en vond niks ??? Maar goed hiermee kan ik in ieder geval wat brouwsels gaan bedenken.

Wesley

René K

Het maakt ook verschil waar je bent op het moment bent van zoeken. Zit je in een topic dan vind je veel minder. Gewoon op de startpagina zoeken levert vaak de meeste (beste) resultaten op.

Gerb

Wesley, je moet aanvinken dat je wilt zoeken in hobbybrouwen.nl, dus niet Web. Dan kom je op onderstaande links:
S04
T58
US56
S33
Coopers

oranjeboombiertje

Ik heb gezocht met het bovenste zoekbalkje (waar je niet kan kiezen) Toch gaat het dan dus nog niet helemaal goed.

Wesley

Caspar

Citaat van: MO op 13-03-2007  16:22 uS04 is een typische Engelse gist. Erg fruitig. Vergist goed door.

Ik vind de S-04 ietsje neutraal en er zijn echt betere Engelse rakkers van Wyeast. Uiteraard moet je alles uitproberen, maar ik gebruik liever vloeibaar dan korrel... Ik heb altijd wat zakjes Fermentis voor als mijn Wyeast niet aanslaat.

Oude... eeuwige discussie  :ziek:

Vergelijkbare Topics (7)

37672

Reacties: 11
Gelezen: 2592

24458

Reacties: 3
Gelezen: 1722

5476

Gestart door oranjeboombiertje

Reacties: 13
Gelezen: 7177

23-12-2006 14:58 u
door oranjeboombiertje
40477

Reacties: 3
Gelezen: 890

14546

Reacties: 12
Gelezen: 7674

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.