Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Bier in Birmingham

Gestart door j.steen, 01-10-2006 16:20 u

Vorige topic - Volgende topic

j.steen

Beste allemaal,
Binnenkort staan er eeen paar daagjes Birmingham op het programma. Nog nooit geweest, nergens in Engeland trouwens. Heeft iemand nog tips? Bieren die je niet mag missen daar of wat dan ook?

Oscar

Citaat van: j.steen op 01-10-2006  16:20 uHeeft iemand nog tips? Bieren die je niet mag missen daar of wat dan ook?

Gewoon een paar lekkere Engelse Speciaal bieren scoren..Engelse ales e.d. The Ram Brewery is een erg goede brouwerij en heeft erg lekkere bieren...die mag je zeker niet missen, verder kan ik je de bieren van Cropton brouwerij aanbevelen en brouwerij Traquair heeft een lekkere Robuust porter...

dus ga maar op zoek naar een goed gesorteerde winkel met veel verschillende bieren..

Groeten en gezondheid
Oscar

Jay

Mijn tip zou zijn: probeer een pub te vinden waar ze echte "cask" ale hebben die met een handpomp getapt wordt. Meestal proef je dan lokaal bier en meestal zitten er prachtige ales tussen die je nergens anders vindt.

Let op pubs die door "camra" gesteund worden. Dat is de "campaign for real ale" (zoiets als PINT in Nederland, maar dan veel groter (en machtiger)).

Jacques

Ik kan je aanraden om een recentse versie van de 'Good Beer Guide' van Camra via de openbare bibliotheek te pakken te krijgen. Hierin staan pubs die het echte Engelse bier tappen. In de guide kun je zien welke bieren in welke pub getapt wordt. Sommige zogenaamde free houses hebben veel bieren van het vat.
In de pub kun je meestal ook een goede eenvoudige maaltijd krijgen. Bij sommige pubs kun je ook slapen.

Vergelijkbare Topics (7)

6876

Reacties: 7
Gelezen: 2757

33481

Reacties: 6
Gelezen: 4639

1454

Gestart door Adrie

Reacties: 7
Gelezen: 5682

16221

Reacties: 6
Gelezen: 11039

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.