Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Oktoberfest bieren 2006

Gestart door MO, 27-09-2006 22:31 u

Vorige topic - Volgende topic

MO

1,5 week geleden gaf ik een feestje en van mijn forumvrienden kreeg ik de oktoberfest bieren uit de Trinkgut in Emmerich:

1. hofbrau link
2. loewenbrau link
3. spaten link
4. Paulaner link

Vond ik vorig jaar de paulaner het lekkerste, dit jaar kan de lowenbrau mij het meest bekoren. Dit fest bier is het hoppigst van allen. Hebben anderen al oktoberfestbieren geproefd?

Oscar

Citaat van: MO op 27-09-2006  22:31 uHebben anderen al oktoberfestbieren geproefd?

Over het algemeen wel..maar dit jaar nog niet....Als ze bij Trinkgut te krijgen zijn...binnenkort toch maar even wat halen dan.....

Die van Spaten en paulaner ken ik..de rest nog niet........

Groeten en gezondheid
Oscar

Hans (Lagos)

Ook hier in Zuid Spanje hadden een paar Duitsers het gewaagd om het oktoberfest te vieren, uiteraard werd dit mij als "brouwer" gemeld. Het geheel werd gevierd in el Refugio de Juanar, of wel op 900 meter hoogte vanaf mijn woonplaats, ter compensatie van het te verwachte drinkgeweld ben ik met een drinkebroer s´morgens klimmend gestart om 4 uur later half dood en 3 liter vocht lichter ons in het feestgewoel te storten.  :proost2:
Mijn complimenten voor de organisatoren dronken wij daar uit de "emmer" glazen heerlijke Paulaner met veel worst en zuurkool en zo werd het verloren vocht snel terug in het lichaam gebracht.
De lol was van korte duur toen onze Zuid Amerikaanse echtgenoten ons kwamen ophalen en onbegrijpelijk het geheel in aanschouw namen. Maar niet getreurd wij zijn weer een bier ervaring rijker .

Oscar

Kijk dat zijn nog een bier feestjes  :dansen: :elifant: Hadden ze daar ook vrouwen die in iedere hand 5 glazen á 1 liter rond bezorgden..??  ;D ;D

Groeten en gezondheid
Oscar

Hans (Lagos)

Er liepen wat jonge meiden rond met staartjes en in leuke Duitse klederdracht maar verder met weinig hout voor de deur, niet zoals het waarschijnlijk in Munich gewoon is, aan Duitsers in lederhozen was er overigens geen gebrek maar daar waren wij uiteraard minder in geïnteresseerd.

Wij hadden het liever zo gezien

Oscar

Citaat van: Lagos op 27-09-2006  23:39 uWij hadden het liever zo gezien

Volgens deze reclame is dat een kwestie van meer drinken.. ;D ;D

Groeten en gezondheid
Oscar

Edwin

Weer even on-topic :proost:

Paulaner, Spaten en Hofbrau heb ik dit jaar op. Ik moet zeggen dat het mijn eerste ervaring met oktoberfest is, dus een goede referentie kan ik niet geven, alleen het onderling vergelijken zat er dit jaar in.
Paulaner en Spaten strijden bij mij om de eer de lekkerste te zijn...Ik denk dat ik inderdaad Paulaner de lekkerste vind. Hofbrau is natuurlijk ook erg lekker, maar ik vind het ietsie minder dan de andere twee. Het is scherper van smaak, iets minder in balans...

Edwin

Gerb

Ik heb deze week toevallig 2 flessen Hacker Pschorr en een pul gekregen van een leverancier. Dat zijn de relatiegeschenken! samenvol

Johannes

Martin, je lijstje klopt niet.

Ik vind het nog niet echt superbieren, ze zijn net als veel duitsers trouwens erg snel 'plat' Komt vast door hun ouderwetse brouwmethodes  ;D

groet, Johannes

MO

Oh ja, dit was het topic met de mooie dames. Wederom een prachtig mannen onder elkaar verhaal.

Maar waar het om gaat: ze stonden er weer vanmorgen. Vijf soorten ditmaal. Maar ik zit nu aan de Muhlen Kolsch. Die zwaar tegenvalt overigens, hij mist veel frisheid terwijl hij in mijn geheugen opgeslagen staat als beste Kolsch.

Herman

Die Muehlen had ik laatst ook gekocht, is toch een favoriet onder de Kölsch, samen met die van Frueh. Oktoberfestbieren zijn niet aan mij besteed, totaal onaantrekkelijk vocht wat mij betreft. Maar wellicht heb ik nooit de goede gedronken. Ik weet zo niet meer welke ik wel heb geproefd, ik houd eigenlijk nooit proefnotities bij.

Hans (Lagos)

Het jaar vliegt voorbij en ook hier in Zuid Spanje vieren wij dus weer het Oktoberfeest.  :proost2:

Hopmans

Mmm, je leert de Spanjaarden goed zuipen!  ;D

:degroeten:

MO

Hans, je gaat achteruit. Vorig jaar waren je foto's stukken beter. Waar zijn de dames gebleven?

Hans (Lagos)

Geschrokken van vorig jaar en thuis gebleven! Drinken toch niks en zeuren alleen maar wanneer we naar huis gaan ;D

Caspar

Hans, is dit een eigen brouwsel?

Hans (Lagos)

Citaat van: Caspar op 24-09-2007  09:05 uHans, is dit een eigen brouwsel?

Nee, zo een enorme productie heb ik niet en lekkere pils maken kunnen we de Duitsers wel toevertrouwen.

Caspar

In die liter pullen vliegt een eigen brouwsel er zo doorheen inderdaad ;). Volgend jaar ga ik ook maar eens een Oktoberfestje geven of vieren :proost2:.

MO

Het is geen pils, het is de oktoberfest. Een officiele biersoort. Schooten: ik adviseer de Bavarian lager.

Vergelijkbare Topics (7)

951

Gestart door MO

Reacties: 8
Gelezen: 8211

14474

Reacties: 2
Gelezen: 2553

12171

Reacties: 58
Gelezen: 25907

9726

Gestart door MO

Reacties: 14
Gelezen: 13667

8007

Reacties: 99
Gelezen: 37070

5165

Reacties: 10
Gelezen: 4449

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.