Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Reiniging vergistingsvat Brouwland

Gestart door BaDu, 11-09-2006 20:18 u

Vorige topic - Volgende topic

BaDu

Aan de mensen die ervaring hebben met het vergistingsvat van Brouwland (ckt'tje);

Wat is de beste methode om het gistvat te reinigen?
Ik dacht eraan om een loogoplossing te laten staan in het vat, naspoelen met water, en daarna OXI-pro in het vat laten staan als "desinfectiefase".

Goede werking of is rondpompen nodig???

Iemand ervaringen met reiniging en desinfectie van dit vergistingsvat?

Bart

MO

Heb je misschien een foto van het vat, ik heb geen idee welk vat je bedoelt?

Harold

Zie het item desinfecteren van een herms. Ik heb daar een stuk gepost over een op chloorbleekloog en loog gebaseerd desinfectiemiddel.

Harold

EBC

Ik heb eens een chemipro oxi oplossing met flessen erin 48 uur laten staan...Er ontstond een glasachtige laag aanslag op de flessen, die er nauwelijks meer af te krijgen was.
Sindsdien gebruik ik oxi slecht zeer kortstondig. En dan nog geeft het een wittige waas op flessen en vaten.

BaDu

Ja inderdaad,
chemipro Oxi is allesbehalve een geweldig middel.
Eigenlijk zou ik een bus Oxonia moeten bestellen.

voor de mensen die het vergistingsvat niet kennen: http://www.Brouwland.com/shop/product.asp?cfid=4&id=2318&cat=484&dt=10

MO

Ah, een RVS tank. Reinigen met loog bij 80 grC en ontsmetten met oxonia (perazijn) lijkt mij inderdaad het allerbeste. Die oxonia waas, daar heb ik ook altijd last van maar een korte contacttijd doet wonderen.

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.