Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

US-56 en/of Danstar Nottingham waar te krijgen in Nederland?

Gestart door Pieter., 26-08-2006 22:30 u

Vorige topic - Volgende topic

Pieter.

Ik heb alle grote webwinkels in Nederland bekeken op zoek naar deze gisten maar geen een heeft ze :(

Alleen Brouwland maar de verzendkosten zijn mij een beetje te gek (21 Euro voor 3 zakjes inc verzendkosten)

Waar kopen jullie ze?

Vrg,
Pieter

MO

Ik zal morgen eens kijken of deze gisten nog liggen bij de thuisbrouwwinkel bij de Maaslandbrouwerij in Oss. Ik weet niet of die versturen, misschien wel. Vaste gistleverancier van dit forum is Siris, je kunt hem een persoonlijk bericht sturen. Zijn service is prima en de kans is zeer groot dat hij deze gisten op voorraad heeft. Zijn verzendkosten zijn zeer schappelijk. Ik heb het vermoeden dat hij op vakantie is, ik heb nl nog een paar vragen bij hem uitstaan.

Pieter.

MO

Beide gisten zijn verkijgbaar bij de Maaslandbrouwerij. Je kunt die bellen op 0412-638473.

Pieter.

Bedank Mo voor de moeite, maar ik heb inmiddels contact gehad met Siris. Even offtopic, die Cascade en Chinook heb je mooi verpakt zeg  :merlin:

Vrg,
Pieter

MO

Ik ben blij dat de Amerikaanse hoppen in goede orde zijn ontvangen. Ben erg benieuwd wat je ermee gaat brouwen!

Pieter.

Citaat van: MO op 30-08-2006  08:03 uIk ben blij dat de Amerikaanse hoppen in goede orde zijn ontvangen. Ben erg benieuwd wat je ermee gaat brouwen!

Ik ga het zelfde recept als jou brouwen alleen qua hop ben ik er nog niet helemaal uit. Of een batch met Cascade en later een batch met Chinook, of een combinatie Chinook/Cascade. Zodra de gisten binnen zijn ga ik aan de gang, vandaag alvast 23 kg mout gekocht :)

Vrg,
Pieter

Henk oet Paiz

Ik meen ergens gelezen te hebben dat de US-56 de Westmalle Tripel-gist in droge vorm is. Is dit flauwekul of niet?

Groeten,

Henk  :proost2:

MO

Grote flauwekul. De bieren die ik ermee heb gebrouwen, heb niets weg van de Westmalle. Het schijnt eerder een droge variant te zijn van de 1056 american ale.

Caspar

Ik heb ook ergens gelezen dat de US56 en Wyeast dezelfde giststam zijn (afkomstig van Sierra Nevada)... Hij smaakt tenminste heel anders dan Westmalle.

Johannes

Ik heb een APA gebrouwen met gist waarvan je ook niet zou zeggen dat het de Westmalle is.

En dat is het wel! Gelukkig zijn er op het BONK heel wat APA's wel met us 56 gebrouwen, dus kunnen we vergelijken.

Vergelijkbare Topics (7)

35550

Reacties: 31
Gelezen: 7918

2578

Reacties: 42
Gelezen: 40751

31425

Reacties: 43
Gelezen: 11457

19940

Reacties: 20
Gelezen: 9456

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.