Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Oud account opnieuw voorstellen: Bas

Gestart door Thebb, 01-01-2021 16:29 u

Vorige topic - Volgende topic

Thebb

Beste Brouwers,

Mijn naam is Bas, 27 jaar. Brouwen doe ik met 2 vrienden. Ik ben zelf in 2011 begonnen met blikbrouwen. Daarna stond het even stil. Pas een aantal jaar later sloten er wat vrienden aan en hebben wij een 30 liter ketel gekocht hebben we een hevelfilter gemaakt en dergelijke. Op deze manier zijn wij met het brouwen met mout begonnen. Na weer een tussenstop hebben we nu de draad weer volledig te pakken en zijn we alweer een paar jaar volop aan het brouwen.
Naast brouwen is klussen ook een grote hobby. Hier steken we vele vrije uurtjes in. Doordat ik een terrein heb met veel ruimte, waarvan enkele stukken al jaren niet worden gebruikt, (of alleen voor rommel) hebben wij de luxe dat wij hier iets van kunnen maken en onze klushobby kunnen bevredigen. Zo hebben wij de afgelopen jaren het volgende gebouwd (allemaal biergerelateerd ;) )

In de garage hebben wij een stuk ruimte afgebakend waar wij een brouwruimte gebouwd hebben.

Zie: voor een bouwverslag met foto's.

Brouwen deden we eerst met de Easybrew 50. Sinds een paar dagen hebben wij de Brew Monk Titan (70L). Hier willen wij binnenkort mee brouwen maar bij een test met water blijkt hij niet mooi te koken (zie topic https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,42627.msg642438/topicseen.html?PHPSESSID=d279373384819699911ec4b504698f74#new). Brouwen moeten we dus nog even uitstellen.

Voordat we een brouwerij bouwden hebben we 7 jaar geleden een privé kroeg gemaakt voor ons en onze vrienden.

Het voordeel is dat je alleen rechts het hoekje om hoeft en je staat in onze brouwerij!
Zie: voor meer foto's

Het enige wat nog ontbrak is een mooie buitenruimte. Vorig jaar november zijn wij begonnen met een grote schoonmaak van een deel van het terrein (wat gelukkig naast onze brouwerij/café ligt). Daarna zijn we aan de slag gegaan met het bouwen van een biergarten! Na maandenlang een groot deel van onze vrije tijd in dit project gestopt te hebben is het resultaat het weer waard.  Zo kunnen we ook in de zomer genieten van een heerlijk biertje in de zon.

Zie:
Voor een bouwverslag met meer foto's.

Wij vinden dit forum ontzettend leerzaam en hebben er een hoop gebruik van gemaakt de afgelopen tijd.

Nog de beste wensen voor het nieuwe jaar!

Groetjes Bas

Irukandji

Ziet er gezellig uit daar. Kan je goed een biertje drinken

D.R.K.

Mooie bouwwerken en ziet eruit als een plek om heerlijk te genieten :proost:

Thebb

Bedankt voor jullie bericht! Wij genieten hier inderdaad regelmatig! We zorgen ook altijd voor eigen bier van de tap haha.

Hopfenfox

Gaaf hoor. Niet alleen het resultaat maar ook om zoiets met je maten vanaf nul op te bouwen. Goud (vocht) waard.

ExPeteriment

Fantastisch hoe jullie dat met elkaar opzetten, het plezier spat ervanaf. Lijkt me wel ruimte om met meer dan 3 van de resultaten te genieten.

Thebb

Voor corona hadden we regelmatig leuke feestjes  ja! Nu moeten we het houden bij een select clubje. Ondanks gesloten horeca toch een de café beleving ;)

Vergelijkbare Topics (7)

43758

Reacties: 3
Gelezen: 896

41464

Reacties: 2
Gelezen: 813

39440

Reacties: 4
Gelezen: 1421

37018

Reacties: 5
Gelezen: 1664

34856

Reacties: 1
Gelezen: 1079

26658

Gestart door hermjan

Reacties: 2
Gelezen: 1250

32424

Reacties: 4
Gelezen: 2115

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.