Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Advies mbt warmtewisselaar/platenkoeler

Gestart door Larsje40, 05-05-2020 18:15 u

Vorige topic - Volgende topic

Larsje40

Hallo allemaal.

Ik kan deze warmtewisselaar/platenkoeler overnemen voor € 15,-- is dit wat om het wort te koelen of is dit niets? Ben benieuwd.

Ik heb de foto's even in een word bestandje geplakt omdat ik anders ff niet wist hoe ik dit het beste op het forum kon krijgen de afbeeldingen.

THNX

GR.

Lars

CeesM

Voor die prijs lijkt het zeker wat om je wort ermee te koelen.
Ik bedoel dat de koelvlakken groot genoeg zijn.:biersmile:

Larsje40

Citaat van: CeesM op 05-05-2020  19:40 uVoor die prijs lijkt het zeker wat om je wort ermee te koelen.
Ik bedoel dat de koelvlakken groot genoeg zijn.:biersmile:

OK THNX dan ga ik hem kopen.

Gr.

goom

Leuk ding.
maar het kan wel zo zijn dat die onvoldoende koelcapaciteit heeft... dan kan je een soortgelijke koeler in serie gebruiken

biking rebel

Hoe wil je de slangen erop gaan monteren? Met slangeklemmen? Er zit helaas geen schroefdraad op de uiteinde of ribbels voor een slang. Dus dat bemoeilijkt het nogal. Hoeveel platen heeft deze? Hoeveel brouw je normaliter?

Larsje40

Ja dat kan ik met een slangenklem doen. En ik wil ongeveer tot max 10 ltr bier per keer gaan brouwen dus niet te veel.

beermenke

Citaat van: Larsje40 op 05-05-2020  20:01 uJa dat kan ik met een slangenklem doen. En ik wil ongeveer tot max 10 ltr bier per keer gaan brouwen dus niet te veel.

Ik zie toch gewoon schroefdraad of niet?
Zo ja daar passen gewoon gardena koppelingen op

Larsje40

Het lijkt mij inderdaad ook wel iets van schroefdraad wat ik zie. Maar hij is onderweg naar me dus hoop hem morgen te ontvangen dan kan ik het zeker zeggen en anders met slangenkuil of iets anders verzinnen. Heb nog een kennis met een bcc machine dus die kan wellicht schroefdraad erop maken als het er niet op zit.

Gr.

Lars

Jacques

Citaat van: Larsje40 op 05-05-2020  18:15 uIk heb de foto's even in een word bestandje geplakt omdat ik anders ff niet wist hoe ik dit het beste op het forum kon krijgen de afbeeldingen.

Zie https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,3778.msg275908.html#msg275908

Larsje40

Ok thnx weet ik dat voor de volgende keer. En bedoel in mijn vorige post natuurlijk cnc machine ipv bcc machine hahaha.

Larsje40

Zo de platenkoeler is binnen na wat vertraging door POST NL.
Nu nog even de gebruiksaanwijzing zoeken zodat ik weet waar ik de waterslang aan moet sluiten en waar de slang met de warme wort.

Zoals te zien is zit er dus wel schroefdraad op dus vind ik het voor 15 euro een goede koop..

Nog tips en trucs voor het werken met deze wisselaar?

THNX

Larsje40

Nog een klein vraagje. Ik kan dit niet in de handleiding vinden. In de handleiding zie ik waar ik wat aan moet sluiten. dus dat is geen probleem moet lukken.

Maar aan de achterzijde van de platenkoeler zit nog iets waar ik niet weet waar dat voor is? Denk ontluchting of overdrukventiel of zoiets, maar dat kan ik nergens terug vinden.

Onderstaand de foto van wat ik bedoel.

Gr.

lars

Pimmels

Citaat van: Larsje40 op 09-05-2020  13:44 uZo de platenkoeler is binnen na wat vertraging door POST NL.
Nu nog even de gebruiksaanwijzing zoeken zodat ik weet waar ik de waterslang aan moet sluiten en waar de slang met de warme wort.

Zoals te zien is zit er dus wel schroefdraad op dus vind ik het voor 15 euro een goede koop..

Nog tips en trucs voor het werken met deze wisselaar?

THNX
Let goed op als het een gebruikte is uit een cv ketel.
Kijk goed welke kant voor het drinkwater was, die is namelijk schoon rvs.
De andere (cv) kant is meestal zwart van de radiator roest.

Vergelijkbare Topics (7)

21976

Reacties: 18
Gelezen: 7944

44324

Gestart door Peter MB

Reacties: 13
Gelezen: 1249

33307

Reacties: 14
Gelezen: 3648

43237

Reacties: 11
Gelezen: 1596

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.