Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Zelf filterkuip maken - welke siliconen slang aan te raden?

Gestart door Hermanl, 27-04-2020 14:47 u

Vorige topic - Volgende topic

Hermanl

Hoi hoi allemaal...

Ik heb me het gekke idee in het hoofd gehaald om zelf een filterkuip in mekaar te gaan klussen en dit op basis van een 19 L Igloo cooler/dispenser.

De meeste componenten heb ik in mijn shortlist staan, alleen over de valse bodem en de siliconen slang ben er nog niet helemaal uit.
Afgaande op deze link https://tinyurl.com/yb74abtl kom ik voor de 19l versie uit op een 9 inch bodemplaat.

Neem ik hier best de 1/2 inch koppeling (kraan zal 1/2 hebben) of voldoet de 3/8 qua doorvoer?
Er van uitgaande dat ik voor de 1/2 ga ... welke binnenmaat neem ik best voor de siliconen slang? Volstaat 13 mm hier?

Alvast alweer bedankt voor jullie advies!

Jacques

Citaat van: Hermanl op 27-04-2020  14:47 uHoi hoi allemaal...

Ik heb me het gekke idee in het hoofd gehaald om zelf een filterkuip in mekaar te gaan klussen en dit op basis van een 19 L Igloo cooler/dispenser.

De meeste componenten heb ik in mijn shortlist staan, alleen over de valse bodem en de siliconen slang ben er nog niet helemaal uit.
Afgaande op deze link https://tinyurl.com/yb74abtl kom ik voor de 19l versie uit op een 9 inch bodemplaat.

Neem ik hier best de 1/2 inch koppeling (kraan zal 1/2 hebben) of voldoet de 3/8 qua doorvoer?
Er van uitgaande dat ik voor de 1/2 ga ... welke binnenmaat neem ik best voor de siliconen slang? Volstaat 13 mm hier?

Alvast alweer bedankt voor jullie advies!

Waarom moeilijk doen met een bodemplaat? Een filterheks of een bazookafilter is net zo handig.

tdp

Zou zelf voor de 1/2 inch gaan denk ik, en dan 13 mm slangen inderdaad. Is ook een beetje afhankelijk waarmee je nu reeds werkt, en/of bijvoorbeeld de doorvoer op de Igloo.

Hermanl

Citaat van: Jacques op 27-04-2020  22:14 uWaarom moeilijk doen met een bodemplaat? Een filterheks of een bazookafilter is net zo handig.

Dat was ook mijn eerste idee Jacques.  Vooral die bazooka dan.
Maar gaat zo'n bazooka het wel kunnen trekken vroeg ik me af.  Kwestie van het gewicht dat er op komt. 
Op zich gaat dat ook niet dramatisch veel zijn met de volumes jongbier die ik ambieer (10 à 15l).

Wellicht is een filterkuip met daarnaast een brouwketel overkill met deze volumes, maar een mens mag toch zijn verzetje hebben, niet? ;-)

Kans is redelijk groot dat ik inderdaad uitkijk naar de heks, maar die valse bodem van Ali is nu ook geen onoverkomelijke investering, dus misschien ga ik voor de twee om proefondervindelijk het vergelijk en de keuze te maken ;-)

Hermanl

Citaat van: tdp op 28-04-2020  08:18 uZou zelf voor de 1/2 inch gaan denk ik, en dan 13mm slangen inderdaad. Is ook een beetje afhankelijk waarmee je nu reeds werkt, en/of bijvoorbeeld de doorvoer op de Igloo.

Op dat vlak zit ik nog in een luxe-positie.  Er is nog niks besteld dus denken en herbekijken kan nog in alle richtingen.
in ieder geval bedankt voor het advies  ;-)

Jacques

Citaat van: Hermanl op 28-04-2020  13:01 uMaar gaat zo'n bazooka het wel kunnen trekken vroeg ik me af.  Kwestie van het gewicht dat er op komt. 

Dit filter kan wat hebben...

https://www.unibrew-nederland.nl/bazooka-filter-exit-4.html

Vergelijkbare Topics (7)

41193

Reacties: 44
Gelezen: 4333

21976

Reacties: 18
Gelezen: 7943

31262

Reacties: 33
Gelezen: 9156

5372

Gestart door swift

Reacties: 3
Gelezen: 2222

36280

Reacties: 3
Gelezen: 1268

17077

Reacties: 7
Gelezen: 3036

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.