Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Ervaring met conisch gistvat van brewmonk 30 liter

Gestart door Nero1978, 14-04-2020 23:25 u

Vorige topic - Volgende topic

Nero1978

Beste allen,

Graag zou ik willen weten of iemand al ervaring heeft met het conische RVS gistvat van Brew Monk. Dit gistvat is te bestellen bij Brouwland.
Er is ook een variant te bestellen bij AliExpress.

De reden waarom ik zo'n gistvat wil hebben is pure luiheid. Ik wil niet overhevelen maar het gist aftappen.
Als ik ander conische gistvaten bekijk dan vind ik het conische gedeelte mogelijk niet stijl genoeg en vraag ik me af of dit wel werkt.

Met vriendelijke groet René

André de Laat

Citaat van: Nero1978 op 14-04-2020  23:25 uBeste allen,

Graag zou ik willen weten of iemand al ervaring heeft met het conische RVS gistvat van Brew Monk. Dit gistvat is te bestellen bij Brouwland.
Er is ook een variant te bestellen bij AliExpress.

De reden waarom ik zo'n gistvat wil hebben is pure luiheid. Ik wil niet overhevelen maar het gist aftappen.
Als ik ander conische gistvaten bekijk dan vind ik het conische gedeelte mogelijk niet stijl genoeg en vraag ik me af of dit wel werkt.

Met vriendelijke groet René

Ik zou voor een Ss Brewtech Brewbucket gaan. Iets duurder maar betere kwaliteit.

Silky

Citaat van: André de Laat op 15-04-2020  00:09 uNaamgenoot,

Ik zou voor een Ss Brewtech Brewbucket gaan. Iets duurder maar betere kwaliteit.

Groet, René.

Ik heb zo'n Brew Monk en ik vind de prijs/kwaliteitverhouding prima, niets op aan te merken.
Ieder zijn mening natuurlijk... :degroeten:

DavyDK

15-7 komen ze binnen. En geloof me. Ik wachtte er al lang op. Die datum schuift altijd maar op. Ik heb uiteindelijk gekozen voor 31l vaatjes plastic. En ben eigenlijk blij.

Ik had nog gedacht voor de Brewtech 50l te kopen. Maar uiteindelijk voor het gewicht niet meer gedaan.

Verder is er wel een topic ergens waar iemand uitgebreid ervaringen had gepost over de Brew Monk. Maar vind het niet meteen terug.

Succes met je keuze.

appie

Heb ook sinds een aantal maanden een dergelijk vergistingsvat, bevalt prima.
Prima kwaliteit en en een handomdraai schoon.
Ik heb het gekocht bij Brouwstore ook nog tegen een voordelige prijs.

Nero1978

Citaat van: appie op 15-04-2020  18:34 uHeb ook sinds een aantal maanden een dergelijk vergistingsvat, bevalt prima.
Prima kwaliteit en en een handomdraai schoon.
Ik heb het gekocht bij Brouwstore ook nog tegen een voordelige prijs.
Maar is het neergeslagen gist goed af te tappen of blijft deze nog achter in het vat?

Vergelijkbare Topics (7)

27008

Reacties: 13
Gelezen: 3720

16138

Reacties: 27
Gelezen: 11944

41304

Reacties: 3
Gelezen: 779

30963

Reacties: 10
Gelezen: 2765

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.