Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Erg lange gisting

Gestart door Alfred12, 04-05-2019 15:04 u

Vorige topic - Volgende topic

Alfred12

Ik heb 9 Lt bier gebrouwen met Brewferm Diabolo, door een recept heb ik wijzigingen aangebracht, de gist gewijzigd in Danstar Nottingham en de eerste suiker gift verhoogd tot 750 g. Start s.g. was 1075. Inmiddels 30 dagen verder, de s.g. is gedaald tot 1009, dan zou ik mogen bottelen maar er is nog steeds af en toe vergisting (waterslot) Mijn vraag, Kan ik nu bottelen of moet ik wachten, ik ben eigenlijk bang als ik bottel en nog bottel suiker toe voeg de flessen zullen springen/te veel koolzuur.
Bedankt.

Scorpionrose

Citaat van: Alfred12 op 04-05-2019  15:04 uIk heb 9 Lt bier gebrouwen met Brewferm Diabolo, door een recept heb ik wijzigingen aangebracht, de gist gewijzigd in Danstar Nottingham en de eerste suiker gift verhoogd tot 750 g. Start s.g. was 1075. Inmiddels 30 dagen verder, de s.g. is gedaald tot 1009, dan zou ik mogen bottelen maar er is nog steeds af en toe vergisting (waterslot) Mijn vraag, Kan ik nu bottelen of moet ik wachten, ik ben eigenlijk bang als ik bottel en nog bottel suiker toe voeg de flessen zullen springen/te veel koolzuur.
Bedankt.
Heb je het vat in een temp-geregelde kast staan of staat ie in bv de kamer.
Als hij in de kamer staat kan hij evt ook bubbelen door schommelende kamertemperatuur

Jacques

Met:
- deze SG-waarde;
- deze gist;
- deze lange vergistingsduur
- zo nu en dan een blup
zou ik het aandurven om te bottelen.

Alfred12

De ruimte die ik gebruik ( de badkamer ) wisselt inderdaad wel wat in temperatuur, zo tussen de 19 en 21 graden, niet veel dus.
Bedankt voor de reactie en tip, vandaag ga ik ze bottelen.

Vergelijkbare Topics (7)

28366

Reacties: 6
Gelezen: 2284

35913

Reacties: 8
Gelezen: 2409

10697

Gestart door Leonardo

Reacties: 3
Gelezen: 2390

20523

Gelezen: 2405

19387

Gestart door GeBaxke

Gelezen: 3429

26611

Gelezen: 2025

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.