Extra pale vervangen door pilsmout gecombineerd met pale ale mout

Gestart door Elyst, 25-04-2019 16:51 u

Vorige topic - Volgende topic

Elyst

Goedemiddag,

Dit weekend wil ik de citra IPA van Brewdog gaan brouwen. Voor dit recept heb ik 6 kilo extra pale mout nodig voor een 20 L brouwsel.

Nu ben ik stom geweest en heb i.p.v. extra pale mout pilsmout besteld in dezelfde kleur.  Ik heb thuis nog 2 kilo pale ale mout staan.

Mijn vraag is:
Kan ik deze twee combineren om een vergelijkbaar resultaat te krijgen? Het gaat dan om 4 kilo pilsmout en de 2 kilo pale ale mout.

Groetjes,
John

BrouwMark

Qua smaken zul de dan denk ik inderdaad een vergelijkbaar resultaat krijgen, je kleur zal ietsje donkerder worden.

Elyst

Citaat van: BrouwMark op 25-04-2019  22:02 uQua smaken zul de dan denk ik inderdaad een vergelijkbaar resultaat krijgen, je kleur zal ietsje donkerder worden.

Bedankt voor je reactie! Woensdag ga ik weer brouwen dus zal het eens uitproberen. Ik heb nog een klein vraagje. Dit is het recept die ik ga brouwen: https://brewdogrecipes.com/recipes/citra

In de bier XML staat bij de laatste hopgift dat deze 0 minuten meekookt. Nu neem ik aan dat dit de vlamuit hopgift is. Als ik terugkoel naar 80 graden met mijn dompelkoeler en vervolgens de hop 15 minuten in het wort doe, zit ik dan in de juiste richting?

Groet,
John

Johan_vL

Met pale mout kun je je een kortere kooktijd veroorloven van 60 a 75 min, omdat er minder sulfide uitgekookt hoeft te worden. Als je pilsmout gebruikt is het naar mijn idee beter om 90 min te koken. :brouwen:

Vergelijkbare Topics (7)

41673

Reacties: 8
Gelezen: 1272

27910

Reacties: 3
Gelezen: 2163

5373

Reacties: 32
Gelezen: 9982

32823

Reacties: 70
Gelezen: 18066

1192

Reacties: 13
Gelezen: 17182

31941

Reacties: 22
Gelezen: 6644

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.