Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Nieuwe online winkel voor bio grondstoffen

Gestart door Jacques, 03-09-2018 21:57 u

Vorige topic - Volgende topic

Jacques

Onlangs werd ik gewezen op het feit dat er weer een nieuwe leverancier op de markt is voor ons hobbybrouwers.

Het gaat om Bio-Brouwmaat. De naam lijkt veel op een andere bestaande leverancier (Brouwmaatje) maar dat hebben we meer gezien. De namen Brouwland en Brouwmarkt gaven in het verleden ook veel verwarring.

Er is wel een groot verschil tussen beide winkels. Bij Bio-Brouwmaat kun je alleen biologische grondstoffen (online) kopen voor het brouwen van bier. Brouwmaatje heeft een fysieke winkel en heeft het accent liggen op brouwapparatuur naast veel grondstoffen.

Voor degenen die een 100% biologisch bier wilt brouwen is de nieuwe leverancier naar mijn idee een mooie aanvulling op het bestaande arsenaal aan leveranciers

Thamerdal

Mooie ontwikkeling, zeker een verrijking.

Guppie

Leuk, ik heb er al rond gekeken, jammer genoeg ben ik nog niet helemaal bekend met hun hop soorten (beginner) maar ik ga daar zeker bestellen, ik denk dat mijn gasten die mijn biertje komen proeven wel een bio biertje kunnen waarderen

ghofman

Helaas mensen, bio-brouwmaat is per 1april dit jaar gestopt. Ik zit nu eigenlijk een beetje met de handen in het haar. Waar vind ik in vredesnaam al die biologische hoppen? Ik heb gezien dat Castle Malting bio hop aanbiedt, maar de hoeveelheden die zij leveren zijn voor een hobbybrouwerniet te verwerken. Weet iemand nog een andere leverancier?

Heuvinger brouwerij

Jacques

Citaat van: ghofman op 18-07-2021  18:10 uHelaas mensen, bio-brouwmaat is per 1april dit jaar gestopt.

Jammer. Maar als er niet zo veel vraag is aan biologische mout en hop wel begrijpelijk. Nog steeds laten veel consumenten zich leiden door prijs in plaats van duurzaamheid...

drik79

Citaat van: Jacques op 18-07-2021  22:38 uJammer. Maar als er niet zo veel vraag is aan biologische mout en hop wel begrijpelijk. Nog steeds laten veel consumenten zich leiden door prijs in plaats van duurzaamheid...

Kleine kanttekening, biologisch is niet per definitie duurzaam.

Biologisch voedsel is over het algemeen duurzamer dan regulier voedsel. Het hangt er wel vanaf welke factoren je meeweegt. Voor bijvoorbeeld bodemkwaliteit, biodiversiteit en dierenwelzijn is biologisch beter. De uitstoot van stikstof is meestal wel hoger bij biologisch voedsel. Dit komt omdat er meer ruimte nodig is en de opbrengst vaak lager is. *
*: https://www.voedingscentrum.nl/

Jacques

Citaat van: drik79 op 19-07-2021  09:37 uKleine kanttekening, biologisch is niet per definitie duurzaam.

Biologisch voedsel is over het algemeen duurzamer dan regulier voedsel. Het hangt er wel vanaf welke factoren je meeweegt. Voor bijvoorbeeld bodemkwaliteit, biodiversiteit en dierenwelzijn is biologisch beter. De uitstoot van stikstof is meestal wel hoger bij biologisch voedsel. Dit komt omdat er meer ruimte nodig is en de opbrengst vaak lager is. *
*: https://www.voedingscentrum.nl/

Klopt. Biologisch en duurzaam zijn geen synoniemen.

Maar dat bedoelde ik niet met mijn opmerking. Ik doelde op het feit de gemiddelde consument vooral kijkt naar de prijs een product en niet wat de impact is van de productie van een product op het milieu.

ghofman

Citaat van: Heuvinger brouwerij op 18-07-2021  18:27 uZoek eens op hoppecruyt.be!
Dat is een goeie, dank.
Ik zal de hoge verzendkosten voor lief moeten nemen.

Ik wil gewoon zo weinig mogelijk chemische bestrijdingsmiddelen in mijn bier. Ik weet dat ook in de biologische landbouw bestrijdingsmiddelen zijn toegestaan, maar het is het beste dat ik kan doen. Zelf gerst telen behoort nu eenmaal niet tot de mogelijkheden en in mijn tuin heb ik maar ruimte voor één hop plant.

Heuvinger brouwerij

Citaat van: ghofman op 26-07-2021  09:52 uIk zal de hoge verzendkosten voor lief moeten nemen.
Boven € 150 zijn er geen verzendkosten.

tdp

Citaat van: ghofman op 26-07-2021  09:52 uDat is een goeie, dank.
Ik zal de hoge verzendkosten voor lief moeten nemen.

Ik wil gewoon zo weinig mogelijk chemische bestrijdingsmiddelen in mijn bier. Ik weet dat ook in de biologische landbouw bestrijdingsmiddelen zijn toegestaan, maar het is het beste dat ik kan doen. Zelf gerst telen behoort nu eenmaal niet tot de mogelijkheden en in mijn tuin heb ik maar ruimte voor één hop plant.

Unibrew, maar vast ook andere leveranciers, heeft een mooi aanbod biologische mouten. Hop valt inderdaad wat tegen qua aanbod.

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.