Met graanresten na brouwen nucleaire vervuiling uit water filteren

Gestart door Ronnie, 01-05-2018 18:09 u

Vorige topic - Volgende topic

Ronnie

Formitastisch!!

Dankzij de brouwers kan onze planeet gered worden!

Graanresten die overblijven na het brouwen van bier kunnen gebruikt worden om zware metalen en zelfs radioactieve stoffen uit (zee)water te filteren. Tot die opvallende conclusie komt UHasselt-onderzoekster Sara Vanderheyden in haar doctoraatsstudie.

Lees hier verder

Kijk vanavond maar op het VRT nieuws op één !

Eric v B

Misschien goed om erbij te vertellen dat je er daarna beter geen bostelbrood meer van kunt bakken... ;)

Bedankt voor de tip Ronnie!

pippakillinova

Thom

Dirtbag

Goh wie had verwacht dat je met actief kool kunt filteren. Ik bedoel, dat concept bestaat nog niet.

Behalve in elk waterfilter, in aquarium filters, in luchtfilters en nog wel een paar toepassingen.

Het artikel maakt echter niet duidelijk of draf (hoezo is draf aan dieren voeren niet ecologisch? Voeren we liever ongebruikte granen? ) betere eigenschappen heeft dan alle andere actieve kool soorten.

Of bestaat het voornaamste onderdeel van dit artikel uit het gegeven dat het om een bijproduct van bier gaat en dat het is onderzocht door een jonge dame?

Ja, een beetje een sarcastische post :)

db

Haagse Wouter

Citaat van: Dirtbag op 09-05-2018  12:43 uGoh wie had verwacht dat je met actief kool kunt filteren. Ik bedoel, dat concept bestaat nog niet.

Behalve in elk waterfilter, in aquarium filters, in luchtfilters en nog wel een paar toepassingen.

Het artikel maakt echter niet duidelijk of draf (hoezo is draf aan dieren voeren niet ecologisch? Voeren we liever ongebruikte granen? ) betere eigenschappen heeft dan alle andere actieve kool soorten.

Of bestaat het voornaamste onderdeel van dit artikel uit het gegeven dat het om een bijproduct van bier gaat en dat het is onderzocht door een jonge dame?

Ja, een beetje een sarcastische post :)

db

Ik hoop eerder cynisch.

Maar goed ik kan uit het artikel ook niet opmaken wat de connectie met bier is, behalve dan dat ze het als grondstof voor de actieve kool gebruiken.

Vergelijkbare Topics (7)

30730

Reacties: 8
Gelezen: 2504

39007

Reacties: 17
Gelezen: 4696

8969

Reacties: 17
Gelezen: 7427

21969

Reacties: 37
Gelezen: 13308

7383

Reacties: 3
Gelezen: 2848

45411

Reacties: 28
Gelezen: 1448

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.