Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Andere url voor dit forum

Gestart door David, 06-01-2006 17:00 u

Vorige topic - Volgende topic

David

Hoi Jacques,

Wat denk je van een neutraler url, zoals hobbybrouwen.net of hobbybrouwen.org (of .eu, kan ook nog)? Al weten onze taalgenoten en dan vooral de Belgen ons nu ook wel te vinden, de Nl'se leden zijn toch nog behoorlijk in de meerderheid. En zijn er al Zuidafrikaners, Surinamers en andere Nederlandssprekenden lid? Misschien sowieso tijd voor een PR-offensiefje? Of gaan we binnenkort gewoon over op Engels als voertaal? :pan: Hoe meer zielen hoe meer vreugd! :hoera:

groet,

David

Jacques

Hoi David,

Ik denk dat .nl juist de Nederlandstalige hobbybrouwer aantrekt. Url's als .net of .org sluiten juis niet aan bij de doelgroep.

Ik zit zeker niet te wachten op het invoeren van Engels als voertaal. Ik denk dat veel leden dar erg veel moeite mee zouden hebben. Engelstaligen kunnen overal te terecht. De Nederlandstaligen die de Englse taal minder makkelijk kunnen schrijven omdat ze daar niet mee zijn grootgebracht hebben hier een veilige haven.

RBE

Hoi Jacques

Laten we a.u.b. het forum Nederlands talig houden. Normaal in het engels kan ik een aardig gesprek voeren, maar in technisch engels laat ik het af weten, Leeftijd ??
Van de week zag ik een schrijven van Martin, hij gaf een overzicht van alle rebrieken over hobby-brouwen. Ik vind het eindeloos goed, mensen die net beginnen met onze hobby hebben met dit schrijven een totaal overzicht in een kort tijdsbestek. Ik vind het een reden om van dit overzicht een apart artikel te maken ten behoeve van de beginnende brouwer.
Voor iedereen nog de beste wensen in dit nieuwe jaar,
Groetend
Rob

Hopmans

CiteerOf gaan we binnenkort gewoon over op Engels als voertaal?  Hoe meer zielen hoe meer vreugd!

1-2-3-4-5-6-7-8-9-10       Adem in, Adem uit.      ZZZZeNNNN.   Rustig Hoppie  :engel:

MO

Tsja David, ik twijfel of je je verzoek wel zo serieus bedoelde, maar een engelstalige website maak je maar zelf. Ik onderschrijf volledig Jacques' doel om een forum door en voor het Nederlandse taalgebied aan te bieden.

en weet je hoeveel werk het is om externe maar ook interne links te veranderen, dat wil je niet weten!

Adrie

Daarbij: er zijn zat engelstalige brouwfora die met name bevolkt worden door Amerikanen. Ik denk niet dat wij daar veel aan zullen hebben. Niet dat ze niet weten hoe ze moeten brouwen, maar zij gebruiken andere grondstoffen (mouten en hoppen), hebben een heel andere biertraditie, kennen de bieren die wij het meest brouwen niet en ga zo maar door. De grote kracht van dit forum is nou juist dat het Nederlands(talig) is. Niets aan veranderen.

Oscar

De url wijzigen is natuurlijk geen optie.... echter zou je natuurlijk wel een url er bij kunnen doen die dan weer naar deze site doorlink...maar ja, kost wel weer allemaal centjes....en de toegevoegde waarde? ik denk weinig... en de meeste brouwers weten deze site wel te vinden en gebruiken de informatie ook op deze site.

'k werd laatst nog gebeld door iemand die mjn telefoon numme via deze site had gevonden....was een verkoper van kunststof vergistingsvaten.....

Dus gewoon zol laten niets aan veranderen......en hier en daar wel verder promoten natuurlijk.....

Groeten en gezondheid
Oscar

David

Wow, nog nooit zo snel zoveel respons gehad, al is de bijval beperkt. Het was ook niet al te serieus bedoeld, was wel benieuwd hoe er gereageerd werd.
Moest erg lachen om Hoppie's reactie, heel karakteristiek, ik zie het em zeggen. En MO, je wilde toch dat ik wat vaker op het forum aanwezig ben, of was dit niet wat je bedoelde? Al met al vind ik hobbybrouwen een forum van wereldklasse, en het zou natuurlijk mooi zijn als er meer mensen in zouden kunnen delen. Die verzuchting doet natuurlijk niets af aan het huidige succes, hoor!!

David

kellermeister

Het is belangrijk dat een hobbybrouwen forum in het Nederlands taal bestaat.  Mensen zou kunnen een discussie in hun eigene taal houden.  Er is wel informatie hier dat niet-Nederlands-talige brouwers willen graag weten, bv kloon recepten van Belgische bieren.  Maar ik vind het meer belangrijk de taal te beschermen in deze tijden van internationalisering. (is dit eigenlijk goed Nederlands? ik weet niet!)

ps: hoe krijg ik een kleine VS vlag op mijn profiel?

Oscar

Citaat van: kellermeister op 07-01-2006  22:53 ups: hoe krijg ik een kleine VS vlag op mijn profiel?

Als je de ledenlijst bekijkt...zie je bovenaan een knopje ledenkaart....klik daar maar eens op,. hier kun je aangeven op een wereld kaart waar je ongeveer woont. Dan krijg je een VS-vlaggetje bij je profiel...

Groeten en gezondheid
Oscar

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.