Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Soda als ontsmettingsmiddel

Gestart door p, 11-01-2006 13:09 u

Vorige topic - Volgende topic

p

Al sinds ik ben begonnen met brouwen maak ik mij een tikje zorgen over de ontsmettingsmiddelen die er gebruikt worden voor het schoon maken van de apparatuur, en dus vraag ik mij af of hete soda niet gewoon gebruikt kan worden voor ontsmetting. Het is ook nog beter voor het milieu, iets waar ik zo mijn twijfels bij heb bij hypochlorieten en dergelijke.

Als je jam maakt is grondig schoonmaken met hete soda klaarblijkelijk voldoende, dus wellicht is dat voor bierapparatuur ook zo.

Edgar

Hoi p, hierover is al veel gesoebat op het forum. Ik vrees dat ik je naar de zoekfunctie moet verwijzen.

p

O ja. Ik zie al een reactie die zegt dat soda niet desinfecteerd. Toch blijf ik me een beetje zorgen maken over de milieu- en gezondheidsaspecten van ontsmettingsmiddelen..

MO

hier is een overzicht van alle links waar je gegarandeerd antwoord krijgt op je vragen. dit overzicht staat ook in het eerste overzichts bericht van het onderwerp Brouwproces.

DESINFECTEREN/SCHOONMAKEN

Gebruik van de magnetron
zeer uitgebreid onderwerp
Chemipro oxi
ontsmetten met stoom
uitgebreid (wat ouder) onderwerp
nog een uitgebreide discussie
desinfecteren beluchtingsset
steriliseren van een beluchtingssysteem

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.