Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Ale brouwsel

Gestart door Kokkebil, 23-11-2017 14:36 u

Vorige topic - Volgende topic

Kokkebil

Ik heb vandaag een ale ( iets Kilkenny-achtigs) gebotteld.

Hoelang moet ie staan ( incl. hergisting op fles) voordat ie " op dronk" is?

Jacques

Dat bepaal je zelf. Maak regelmatig een biertje open. Je kunt dan de ontwikkeling van je bier volgen. En uiteindelijk heb je je bier op gedronken.  :)

Kokkebil

Citaat van: Jacques op 23-11-2017  21:22 uDat bepaal je zelf. Maak regelmatig een biertje open. Je kunt dan de ontwikkeling van je bier volgen. En uiteindelijk heb je je bier op gedronken.  :)

Daar zit wat in Jacques.   ;) ;)  Ik vraag het eigenlijk omdat bijv. een tripel m.i. toch wel een paar maanden moet rijpen en deze ale volgens mij niet of nauwelijks.

Easywoods

Citaat van: Kokkebil op 24-11-2017  10:06 uIk vraag het eigenlijk omdat bijv. een tripel m.i. toch wel een paar maanden moet rijpen en deze ale volgens mij niet of nauwelijks.

Ik begin met mijn tripels na een week al te proeven, dan zijn ze m.i. al prima drinkbaar en proef je gedurende de tijd verstrijkt de ontwikkeling. Een paar maanden redden ze meestal niet, dan zijn ze al lang op (10L)  :proost:

Vergelijkbare Topics (7)

8494

Gestart door Bieker

Reacties: 4
Gelezen: 2311

36585

Gestart door handleiding

Reacties: 1
Gelezen: 1109

31213

Reacties: 5
Gelezen: 3040

17403

Reacties: 8
Gelezen: 4182

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.