Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Ervaring Mangrove Jack's Saison Bier (bierkit)

Gestart door JamMasterJustin, 27-09-2017 08:06 u

Vorige topic - Volgende topic

JamMasterJustin

Ik zag op de site van Jubbega deze staan

http://www.vanderkooyjubbega.nl/aanbiedingen/mangrove-jack-s-saison-bierkit-15l.html

Nu voor € 10,99 voor 15 liter bier. Ik heb de komende weken weinig tijd voor een gehele brouwdag (van schroten t/m enten), dus ik overweeg deze te bestellen zodat ik snel en makkelijk een lekker bier heb. Hebben jullie ervaring met deze bierkit? Ik heb nooit eerder extractbier gemaakt (ik ben begonnen met moutpaketten), dus ik ben wel benieuwd hoe deze bevallen

Deze is er overigens ook:

Abdijbier
http://www.vanderkooyjubbega.nl/aanbiedingen/mangrove-jack-s-abbey-bierkit-10l.html

Ronnie

Vraagje: zijn dat concentraten, dus moutextract, gehopt en al?

JamMasterJustin

Volgens de website van MJ wel. Enkel nog wat gekookt water / suiker / DME bijvoegen en wat koud kraanwater

Basje42

Citaat van: JamMasterJustin op 27-09-2017  08:06 uIk heb nooit eerder extractbier gemaakt (ik ben begonnen met moutpaketten), dus ik ben wel benieuwd hoe deze bevallen

Voor zover mijn kennis reikt, begin je meestal andersom.
Als het bevalt ga je uitbreiden naar graan brouwen.
Ik denk dat het tegen zal vallen t.o.v. graan.

JamMasterJustin

Normaal begin je inderdaad andersom, maar ik wil nu graag snel een biertje af hebben. Een brouwdag kost mij gemiddeld 7 uur. Ik heb de komende weekenden geen gelegenheid om zoveel tijd achter elkaar beschikbaar te houden, maar ik wil wel een brouwsel op de tap hebben. Dus dit is even het beste van twee kwaden.

Oscar

Citaat van: JamMasterJustin op 27-09-2017  08:06 udus ik overweeg deze te bestellen zodat ik snel en makkelijk een lekker bier heb. Hebben jullie ervaring met deze bierkit? Ik heb nooit eerder extractbier gemaakt (ik ben begonnen met moutpaketten), dus ik ben wel benieuwd hoe deze bevallen

Dat is een stap achteruit tov moutbrouwen... ;) :'( :-[ :-X :-\

Easywoods

Citaat van: JamMasterJustin op 27-09-2017  08:06 uIk zag op de site van Jubbega deze staan

http://www.vanderkooyjubbega.nl/aanbiedingen/mangrove-jack-s-saison-bierkit-15l.html

Nu voor € 10,99 voor 15 liter bier. Ik heb de komende weken weinig tijd voor een gehele brouwdag (van schroten t/m enten), dus ik overweeg deze te bestellen zodat ik snel en makkelijk een lekker bier heb. Hebben jullie ervaring met deze bierkit? Ik heb nooit eerder extractbier gemaakt (ik ben begonnen met moutpaketten), dus ik ben wel benieuwd hoe deze bevallen

Deze is er overigens ook:

Abdijbier
http://www.vanderkooyjubbega.nl/aanbiedingen/mangrove-jack-s-abbey-bierkit-10l.html

Niet specifiek deze maar wel een keer MJ dubbel gemaakt in zo'n zak.. Best aardig maar sinds ik met mout brouw zou ik hem niet zo snel meer doen  :)

mbroek

Citaat van: Oscar op 27-09-2017  13:30 uDat is een stap achteruit tov moutbrouwen... ;) :'( :-[ :-X :-\

Dan kom je weer met beide benen op de grond, en doe je het waarschijnlijk nooit weer.

JamMasterJustin

Ik ben benieuwd. Ik zal hem eens bestellen en kijken wat het wordt

Easywoods

Citaat van: JamMasterJustin op 28-09-2017  12:45 uIk ben benieuwd. Ik zal hem eens bestellen en kijken wat het wordt

Maak er een experimentje van; ik ben best benieuwd wat het oordeel is van iemand die gewoonlijk met mout brouwt. Het oordeel van een blikbrouwer die later met mout ging brouwen heb ik aan de lijve ondervonden  ;)

EvdBroek

Een brouw dag van 7 uur is wel heel erg lang!

JamMasterJustin

Vandaag het pakket gekregen. Na nog geen uur stond ie in het gistvat en de gistkast. Ik ben benieuwd! Kan ik hopelijk snel mijn nieuwe tap testen

Richard3

En?, Hoe is de voortgang?
Al gebotteld?

JamMasterJustin

Hij valt wat tegen. Hij is naar mijn smaak iets te fruitig en niet bitter genoeg.

Het abdij bier is overigens best te drinken

Vergelijkbare Topics (7)

44456

Reacties: 10
Gelezen: 609

32394

Gestart door Eric v B

Reacties: 38
Gelezen: 9346

1716

Reacties: 3
Gelezen: 4602

36917

Gestart door Putter

Reacties: 6
Gelezen: 1692

25207

Gestart door Jukkie

Reacties: 38
Gelezen: 30175

6896

Gestart door Jos Groen

Reacties: 27
Gelezen: 9364

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.