Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Winkel met producten in Amsterdam?

Gestart door Edwin brouwt, 23-03-2017 15:59 u

Vorige topic - Volgende topic

Edwin brouwt

Hallo iedereen,

Weet iemand of er misschien een winkel is in Amsterdam waar brouwproducten te koop zijn?
Dat wanneer je helemaal klaar staat om te brouwen en merkt dat je vergeten bent een zakje gist te kopen?
En dan niet een half uur naar Almere hoeft te rijden (duur zakje gist   :-[  )

Groet!
Edwin

EvdBroek

Hallo Edwin
Die is er waarschijnlijk niet, wat misschien kan helpen is een brouwer in de buurt.
Anders toch even in de auto stappen naar Almere.

Kun je het brouwen nog uitstellen of ben je al begonnen?

Bakkersgist kan ook altijd nog...

Edwin brouwt

Nee, het is niet voor nu, maar voor de toekomst.

Afgelopen zaterdag stond ik met te weinig gist. Toch maar geprobeerd en het lijkt niet goed te zijn gegaan.
Dus dit was meer voor de volgende keer :-)

Maar bakkersgist, nee toch? (heb ik nl. altijd in huis als hobby-bakker)

Underdike

Wij hadden even geleden blond bier wort over en gist tekort... en toen 10 liter overschot geënt met 2 zakjes bakkersgist.
Het resultaat was verrassend drinkbaar... Er zat wel een onbekend bijsmaakje aan, maar zeker niet slecht.

EvdBroek

Om het gebruik van bakkersgist te voorkomen heb ik altijd verschillende korrelgisten op voorraad in de koelkast.

Per briefpost kun je gist bestellen bij Van der Kooy

Wolter

Lid worden van de plaatselijke vereniging is een optie. Dan heb je altijd contact met mensen die je evt uit de brand kunnen helpen.

Mark Mout

Ik heb ooit bij de Prael succes gehad met mout. Daar deden ze niet moeilijk over. Maar een echte winkel is het niet.

P3SM

Deze club zit ook in Amsterdam: http://www.thuis-brouwerij.nl/index.php maar of je kunt afhalen weet ik niet en de biergist collectie is niet echt mainstream  ::)

Adbrouwt

Citaat van: Wolter op 23-03-2017  17:44 uLid worden van de plaatselijke vereniging is een optie. Dan heb je altijd contact met mensen die je evt uit de brand kunnen helpen.
Inderdaad de bierkaai zijn een groep actieve brouwers en bij nood heeft er vast wel iemand een zakje gist voor je.

Edwin brouwt

Ik ga binnenkort maar 's een introductie avond bij de bierkaai doen, lijkt me sowieso gezellig (en wat meer kennis kan ik wel gebruiken!).

En de Prael staat inderdaad in de lijst van winkels, ik ga daar maar 's langs: lekkere biertjes brouwen ze daar :-)

SanderH

Niet een bedrijf van mij, maar redelijk dicht bij Amsterdam zit Brouwmaatje, in Boesingheliede, aan de Schipholweg, met de nieuwe A9 nog makkelijker te bereiken en hij heeft ook gist, hop en mout. Maar nog veel meer!

http://www.brouwmaatje.nl/nl/

Edwin brouwt

Sander, bedankt! Ik kende die naam wel, maar wist niet dat ze in de buurt zaten :)

Underdike

Citaat van: SanderH op 24-03-2017  16:55 uNiet een bedrijf van mij, maar redelijk dicht bij Amsterdam zit Brouwmaatje, in Boesingheliede, aan de schipholweg, met de nieuwe A9 nog makkelijker te bereiken en hij heeft ook gist, hop en mout. Maar nog veel meer!
http://www.brouwmaatje.nl/nl/
Kan je daar gewoon binnenvallen?
Ligt de hop en gist in de koelkast?
Als het antwoord op allebei de vragen met 'ja' kan worden beantwoord ga ik ook eens langslopen...

Wolter

Citaat van: FREDwin op 24-03-2017  16:49 uIk ga binnenkort maar 's een introductie avond bij de bierkaai doen, lijkt me sowieso gezellig (en wat meer kennis kan ik wel gebruiken!).

En de Prael staat inderdaad in de lijst van winkels, ik ga daar maar 's langs: lekkere biertjes brouwen ze daar :-)

Bij de bierkaai ben je welkom. Komende bijeenkomst staat 7 april gepland.

Je kon in het verleden nog wel eens mout halen bij de prael. Verder geen andere brouw benodigdheden.
Ik heb laatst begrepen dat je hiervoor bij de prael niet meer terecht kan. Misschien vooraf ff bellen zou dus handig zijn.

Edwin brouwt

Hallo Wolter,
Ik zet hem in de agenda en ik zal het formulier op de site invullen, leuk!
Edwin

Vergelijkbare Topics (7)

20935

Gestart door Adrie

Reacties: 32
Gelezen: 12592

28868

Reacties: 11
Gelezen: 4600

9094

Reacties: 19
Gelezen: 7832

27495

Reacties: 24
Gelezen: 10796

34137

Reacties: 3
Gelezen: 1263

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.