Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

EBC van tarwemout?

Gestart door Mthijs, 15-02-2017 17:14 u

Vorige topic - Volgende topic

Mthijs

Deze kwam vandaag binnen. Ik snap niks van deze ebc aanduiding. Is het nu EBC van rond de 3 of tussen 14-18? Iemand die verheldering kan geven? Alvast bedankt.

Drents Hopbier

Citaat van: Mthijs op 15-02-2017  17:14 uDeze kwam vandaag binnen. Ik snap niks van deze ebc aanduiding. Is het nu EBC van rond de 3 of tussen 14-18? Iemand die verheldering kan geven? Alvast bedankt.

Raar inderdaad. Ik zou een mail naar Dingemans sturen.

Hopbier

verriet

Ik heb hem toevallig ook staan, maar blijkbaar met ander etiket. Stuk duidelijker!

verriet

Neetje

Citaat van: verriet op 15-02-2017  18:22 uEn goedkoper [emoji2]

Heb je dan ook twee kleuren voor  :) :)

Artikelnummer op zijbalk is ook anders.

Dookiy

Citaat van: Neetje op 15-02-2017  19:00 uHeb je dan ook twee kleuren voor  :) :)

3 om precies te zijn, 2 verschillende in EBC uitgedrukt en 30Lovibond vertaalt zich naar 78,5 EBC.  ;D

Mthijs

Blijkbaar heb ik heel bijzondere mout gekocht!  :D :o

SanderH

Net zo iets als "magic beans" Maar wat eruit komt?

Mthijs

Citaat van: SanderH op 15-02-2017  19:48 uNet zo iets als "magic beans" Maar wat eruit komt?
Hemelrijkend genot! Dat komt eruit voort

Emanuel

Ik zou 'm dicht laten... met een dergelijk etiket wordt het zeker een collectors item. Paar jaar wachten en in plaats van vloeibaar goud heb jij goud in een emmer  :proost:

Jacques

Citaat van: Drents Hopbier op 15-02-2017  17:30 uRaar inderdaad. Ik zou een mail naar Dingemans sturen.

Hopbier

Ik denk niet dat je daar veel mee opschiet. Zo te zien is de mout herverpakt (de mout van Dingemans zit in zakken van 25 kg). Dergelijke emmers worden door Brouwmarkt en Homebrewshop gebruikt.

Waarschijnlijk is er wat misgegaan bij het printen van de etiketten. Daar heeft Dingemans niets mee van doen.

seed7

Citaat van: Jacques op 16-02-2017  22:23 uWaarschijnlijk is er wat misgegaan bij het printen van de etiketten. Daar heeft Dingemans niets mee van doen.

Exact, altijd (eerst) je directe leverancier aanspreken, laat die het maar oplossen,

Ingo

Mthijs

Ach, het is al goed. Was gewoon een misdruk. Misschien hadden ze een nieuwe stagiair 😉.
Ik ga uit van 3 EBC.

Jacques

Citaat van: Mthijs op 16-02-2017  22:45 uAch, het is al goed. Was gewoon een misdruk. Misschien hadden ze een nieuwe stagiair 😉.
Ik ga uit van 3 EBC.

Waar had je de mout gekocht?

Ik denk Brouwmarkt. Daar gaat het ook met hop wel eens mis blijkt uit topics op dit forum.

seed7

Citaat van: Mthijs op 16-02-2017  22:45 uAch, het is al goed. [....]

Jammer.

De beste klant is een klagende klant (het merendeel klaagt namelijk niet waardoor je er als leverancier maar moeilijk achter komt dat er iets mis is)

Bovendien help je je medehobbybrouwers er mee.

Ingo

Vergelijkbare Topics (7)

40533

Reacties: 16
Gelezen: 2510

19149

Reacties: 16
Gelezen: 5527

27614

Gestart door homoeccentricus

Reacties: 11
Gelezen: 4938

447

Gestart door Roel1

Reacties: 194
Gelezen: 92826

11169

Reacties: 5
Gelezen: 3675

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.