Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Gist van een Deschutes Red Chair NWPA

Gestart door nevermind, 09-09-2016 15:56 u

Vorige topic - Volgende topic

nevermind

Ik heb enige tijd geleden een bezoek gebracht aan de Verenigde Staten en  een flesje Red Chair NWPA meegenomen. Heerlijke APA, net iets milder dan de enorme APA-bommen die ik daar ook wel heb gedronken.
Nu wil ik binnenkort graag een APA maken die hier op lijkt en heb het plan opgevat de gist uit deze NWPA op te kweken. Hoe ik op zoek op internet, ik kan niet vinden of dit mogelijk is. De NWPA hergist zeer zeker op fles, maar is het de originele gist of is het alleen bottelgist?
Iemand enig idee?

Thamerdal

Proberen :-)
En je kunt de brouwerij natuurlijk gewoon even mailen of zo.

RienP

nevermind

Citaat van: RienP op 09-09-2016  17:33 uOf je kijkt op hun website:
https://www.deschutesbrewery.com/beer/red-chair-nwpa/#homebrew

Een eenvoudig en doeltreffend antwoord. Dank je wel! Ik heb ze gemaild en hieronder het antwoord van de brouwer:

Hello Leo!

Thank you for the kind words regarding Red Chair Northwest Pale Ale! Red Chair is a favorite amongst our brewing team and our fans. I'm super excited to hear that your love of our beer has spanned continents.

As far as the yeast in your bottle of Red Chair goes... the short answer is "Yes" you can use the yeast in the bottle as a starter for your own homebrew clone. However, from one brewer to another, that would not be my first recommendation. The yeast in your bottle of Red Chair, while the same strain as the yeast used to ferment the beer itself, has been abused a bit in the process of being used for bottle conditioning and then sat for a few months. There is good healthy yeast in the bottle but not a large quantity of it.

The yeast strain we use in Red Chair, and in fact the majority of our Core Brands, is Wyeast's 1187, or Ringwood as it's popularly known. We source this yeast from Wyeast, and buying a Smack Pack or pitchable amount of 1187 from Wyeast would give you the closest thing to the yeast we use here in the brewery.

If you're interested in additional information about which grains and hop varieties we use in Red Chair, visit our website and navigate to the seasonal beers section and look for the "Homebrew" tab on Red Chair's page. Here's  a direct link:

https://www.deschutesbrewery.com/beer/red-chair-nwpa/#homebrew

Thanks for the question Leo, and thanks again for the compliments. Please feel free to get back to me if you have any additional questions or if I can provide any additional help for your Red Chair clone.

Cheers!

-----------------------------------

Colin McKenney

Brewer | Deschutes Brewery
www.deschutesbrewery.com
c. +1 (971) 270-0899

Opkweken kan dus! En anders Wyeast 1187 gebruiken. Antwoord gevonden!

GerjanS

Wat een geweldig uitgebreid antwoord :) Complimenten voor hun!

RienP

Vergelijkbare Topics (7)

37615

Reacties: 6
Gelezen: 1688

19882

Reacties: 10
Gelezen: 3316

13856

Gestart door RobinB

Reacties: 16
Gelezen: 4882

247

Reacties: 38
Gelezen: 33762

40794

Reacties: 16
Gelezen: 2351

31941

Reacties: 22
Gelezen: 6633

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.