Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Arsegan Weizen, hoeveel suiker erbij?

Gestart door midego, 30-07-2016 17:56 u

Vorige topic - Volgende topic

midego

Hallo allemaal,

Ik heb bij de Brouwmarkt in Almere het volgende gekocht:
https://www.Brouwmarkt.nl/a15.html

Echter is het mij compleet onduidelijk hoeveel suiker hier bij moet, dit staat ook niet in de handleiding.

Wie kan mij opweg helpen.

Jochen

Uit de handleiding :

Citeer4.  Bevat de bierkit, brouw-, kandij-, of cassonade-suiker, moutextract of  lactose? Los deze dan in de warme vloeistof op.

Dus als er geen suiker bij zit, dan veronderstel ik geen suiker toevoegen?

MrJeJo

Ik denk niet dat er bij een Weizen suiker toegevoegd moet worden voor de vergisting. Straks als je gaat bottelen wel, dat is om hergisting op de fles te krijgen waardoor je koolzuur in je bier krijgt.

Kenneth

Ik heb deze seizen vorig weekend gebotteld en er zit gewoon suiker in de verpakking bij om toe te voegen voor de vergisting. Als deze ontbreekt zou ik meteen Brouwmarkt bellen.

TeKn00tje

Toen ik dit Weizen pakket een paar maanden geleden gebrouwen heb zat er ook geen suiker bij in dit pakket.
Heb ik ook niet extra toegevoegd bij de vergisting. Dit is een prima Weizen geworden. Wel 9 gram per liter bottelsuiker toegevoegd.
Maar verder heb je geen extra suiker nodig volgens mij.

Winne2

Door dit bericht er aan herinnerd dat ik dit pakket had gekocht om als extraatje eens te maken deze zomer. Even erbij gepakt, geen suiker toevoegen, zit er ook niet bij. Uiteraard wel bij bottelen.

Vergelijkbare Topics (7)

31874

Reacties: 10
Gelezen: 1996

45510

Reacties: 9
Gelezen: 464

29138

Reacties: 2
Gelezen: 1646

43133

Reacties: 40
Gelezen: 4064

27249

Gestart door luftie

Reacties: 8
Gelezen: 2818

22128

Gestart door koffie

Reacties: 32
Gelezen: 8451

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.