Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Voor degene die simpel bij de tijd wil zijn

Gestart door freelive, 07-06-2016 13:20 u

Vorige topic - Volgende topic

Jacques

Hmmm, mijn Chinees is wat roestig...  :)

freelive

Over de knop een mooie dopsticker met je brouwerij naam

voor de rest 15 is witte rijst
                 30 is nassie speciaal
                 40 is koyoulook met witte lijst
                 enzenzenz

DJ

:duel: met de chinees.

Ja is een leuk ding, maar neem aan dat je hem hebt gekocht.
Was de handleiding een beetje te lezen.

Maar hoe bevalt de tijdschakelaar

freelive

Hallo DJ

Ik heb er 1 besteld maar nog niet binnen
  Maar schakelt af na ingestelde tijd met een tingeltje en in serie tussen je element (enkel polig)
  gr cees

DJ

Cees, het lijkt me wel wat.
Maar ik wacht het nog even af.
Heb het systeem van Biertje, Tjardo, overgenomen dat zijn ze aan het in elkaar zetten.
Zag bij Ad dat hij 2 weckpannen gebruikte, dat vond ik ook wel wat, dus een pan voor het maischen en 1 voor het koken, zal ik wel een pompje tussen moeten plaatsen.
Maar voor het koken is zo een tijdschakelaar met bel wel zo handig.

Mvg

Joseph

seed7

Zou niet weten wat ik er mee moet, maar heb wel wat met dit soort half mechanisch half elektrische apparaten. Bijvoorbeeld manometers met instelbaar elektrisch contact. voor een "spundventil".

Ingo

Henielma

Beide leuke gadgets. Die drukmeter met een contact, ik zie een nieuw type koolzuurproductiesensor ontstaan voor mensen die met bijvoorbeeld 0,1 bar overdruk willen gaan vergisten in hun CCT.

William

Citaat van: seed7 op 11-06-2016  09:06 uZou niet weten wat ik er mee moet, maar heb wel wat met dit soort half mechanisch half elektrische apparaten. Bijvoorbeeld manometers met instelbaar elektrisch contact. voor een "spundventil".

Ingo

Mooie combi van oud en nieuw.

seed7

Citaat van: Henielma op 11-06-2016  10:02 uDie drukmeter met een contact, ik zie een nieuw type koolzuurproductiesensor ontstaan voor mensen die met bijvoorbeeld 0,1 bar overdruk willen gaan vergisten in hun CCT.

Deze schakelt bij een ingesteld minimum en maximum bij een maximum berijk van 1 bar. Ben je ook niet alle druk op je vat kwijt. Is wel een lomp ding, 100mm diameter en een halve kilo.

Handig bij het "cold crashen" van je lagertanks, kun je ze mooi op druk houden.

Ingo

seed7

Citaat van: Serge VL op 11-06-2016  16:25 uTanks op constante druk houden (zowel voeden als ontluchten) kan je toch gewoon doen met een reduceer ventiel met automatische blow off. Iets zoals de deze

Ja. Vragen waar ik bij die dingen tegen aan loop, zijn ze geschikt voor CO2 en hebben ze lek lucht. Veel van deze regelaars hebben in de pneumatiek hebben een bepaalde lek. Lekvij is meteen een stuk prijziger. Lekvrij is wel wat je bij CO2 wilt.

Ingo

Serge VL

Citaat van: seed7 op 11-06-2016  20:14 uJa. Vragen waar ik bij die dingen tegen aan loop, zijn ze geschikt voor CO2 en hebben ze lek lucht. Veel van deze regelaars hebben in de pneumatiek hebben een bepaalde lek. Lekvij is meteen een stuk prijziger. Lekvrij is wel wat je bij CO2 wilt.

Ingo
Vermits deze regelaars een bleed functie hebben (aan de drukzijde) zal de druk in je tank nooit oplopen,bij een eventuele kleine lek zal steeds als de druk een beetje oploopt in je tank deze ontlucht worden via de bleed hole.
CO2 compatibel, ja contact materialen zijn NBR, brons en rvs en aluminium
Type dat (eventueel) toepasbaar zou zijn is een IR2000 regelbaar tussen 50 mbar en 2 bar (op 4mbar accuraat)
Het enige dat eventueel problemen kan opleveren is condensaat in het bleed gedeelte
Werkingsprincipe staat uitgelegd in de handleiding
http://www.smcpneumatics.com/pdfs/IR.pdf

seed7

Citaat van: Serge VL op 11-06-2016  21:31 uhttp://www.smcpneumatics.com/pdfs/IR.pdf

Dank je Serge,

Ingo

Serge VL

Spijtig dat die geen hebben dit tussen de 10 mbar en 2 bar regelt,  die zou pas ideaal zijn om CO2 bed te creëren en/of te carboniseren in keg's/biervaten
De IR2000 is wel niet zo goedkoop heb ik gezien ondertussen
per stuk: http://www.aliexpress.com/item/IR2000-02B-new-original-authentic-SMC-Precision-pressure-regulator/32495655216.html?spm=2114.01010208.3.1.UmMYlX&ws_ab_test=searchweb201556_10,searchweb201602_2_10037_10017_507_10032_401,searchweb201603_2&btsid=0a58d75d-e33f-443a-84db-d4e22b7c7ebb
Maar die vind je ook wel in de speciaalzaak in Nederland SMC is relatief bekent merk. en de andere merken (Swagelock, Parker,... ) hebben ook wel gelijkaardige producten

seed7

Citaat van: Serge VL op 12-06-2016  09:02 uDe IR2000 is wel niet zo goedkoop heb ik gezien ondertussen

En dan heb je nog een goede manometer nodig, kun je ook weer een € 65.- voor rekenen.
Een manometer plus de IR1000-01 samen kost je ongeveer de helft van een "keller fee" en je hebt 2x zo veel functionaliteit.

Ingo

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.