Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Technische avond bij De Roerstok

Gestart door Jacques, 14-05-2016 08:56 u

Vorige topic - Volgende topic

Jacques

Gisterenavond was er volop aandacht voor de techniek rond het hobbybrouwen bij De Roerstok. Veel leden hadden hun technische snufjes meegebracht. Na een lezing van Peter Mermans werden de wonderen van de techniek getoond. Een bijzonder geslaagde clubavond.

Dit laat weer eens zien dat naast het lidmaatschap van dit forum het ook goed is om je aan te sluiten bij een vereniging voor hobbybrouwers bij jou in de buurt. Je kunt dan maximaal gebruik maken van kruisbestuiving. Iemand is wat eerder jou te helpen als je hem persoonlijk kent.

En natuurlijk is het leuk om elkaars bieren te delen en te vertellen wat je er van vind. Je krijgt meteen feedback en kunt het met elkaar over hebben waar een bepaalde smaak vandaan komt.

Aansluiten bij een club is daarom aan te bevelen. Uiteraard is het verstandig om ook dit forum goed te blijven volgen. Per slot van  rekening is het het grootste platform voor hobbybrouwers in de Nederland en België.

Markiej87

Hee Jacques,

Dat ziet er interessant uit! Nog iets voorbij gekomen wat je specifiek met ons zou willen delen? ;)

Jacques

De rollerbank voor het schoonmaken van vaten was erg leuk bedacht.
Maar er waren meer leuke dingen bedacht. Het bericht is ook bedoeld als inspiratie voor andere verenigingen om ook zo iets te organiseren. Lid zijn van een club heeft meerwaarde.

Wolter

Ja erg leuk. Onderwerp mag bij de Bierkaai wat mij betreft ook een keer op de agenda!

Adbrouwt

Citaat van: Jacques op 14-05-2016  21:37 uDe rollerbank voor het schoonmaken van vaten was erg leuk bedacht.
Klinkt interessant misschien ook grappig om je vergisting op de roller bank te doen. Dat lijkt me nog wel eens leuk om een experiment mee uit te voeren.

Citaat van: Wolter op 14-05-2016  21:46 uJa erg leuk. Onderwerp mag bij de Bierkaai wat mij betreft ook een keer op de agenda!
Dat lijkt me ook wel wat.

Eric v B

Citaat van: Adbrouwt op 14-05-2016  22:18 uKlinkt interessant misschien ook grappig om je vergisting op de roller bank te doen. Dat lijkt me nog wel eens leuk om een experiment mee uit te voeren.
Ben benieuwd naar de constructie van een waterslot bij een roterend vergistingsvat.

Coen

Met een  blowoff zou dat geen probleem hoeven zijn

Markiej87

Citaat van: Adbrouwt op 14-05-2016  22:18 uKlinkt interessant misschien ook grappig om je vergisting op de roller bank te doen.
Ad, WTF  :o

Adbrouwt

Citaat van: Markiej87 op 17-05-2016  18:12 uAd, WTF  :o
Dat is niet ongebruikelijk hoor. Roller bottle cultures. Maar je kunt je fles dan natuurlijk niet helemaal vullen of een leuk alternatief voor je waterslot zoeken. Je gist blijft dan in suspensie een beetje als alternatief voor wat hansHalberstadt met zijn roer cultures doet.

j.heesters3

Was inderdaad een erg leuke avond. Had zelf mijn roerwerk meegenmen. Ik vond een van de leukste en simpelste dingen een rvs gewichtje dat je kunt gebruiken om op de bodem van je vat te zetten. Je kunt er je spoelwater door aanzuigen (gewichtje is hol) en kun het gebruiken bij het bottelen. Simpel maar erg bruikbaar. Apparaatje is te zien op de eerste foto rechtsboven. Aan de bovenzijde is een tuitje aangefreesd waarop je een slang kunt aansluiten.
Jos

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.