Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Moet ik me zorgen.maken met lichte vlekken op blad Saazhop?

Gestart door edensan, 24-04-2016 17:24 u

Vorige topic - Volgende topic

edensan

Ik heb hop in de vensterbank staan met lichte vlekken rond de nerven.
Weet iemand hoe dat komt en Wat ik er aan kan doen?

Ze staan boven centrale verwarming

jank

edensan

Citaat van: jank op 24-04-2016  17:29 uhij de plant binnen staan

Ja ik durf nie aan om buiten te zetten met die vorst..

Is dat het probleem?

Wolter

De plant wil graag naar buiten. Vlekken kunnen komen door te veel droge warmte. Buiten redt hij het wel hoor. Dicht tegen het huis aan zetten. (Scheelt vaak nog wel een graad of wat als je bang bent voor vorst)

edensan

Citaat van: Wolter op 24-04-2016  19:22 uDe plant wil graag naar buiten. Vlekken kunnen komen door te veel droge warmte. Buiten redt hij het wel hoor. Dicht tegen het huis aan zetten. (Scheelt vaak nog wel een graad of wat als je bang bent voor vorst)

Bedankt ga ik doen!

goom

@Edensan
Hopplanten  altijd buiten laten staan.
Ze gaan alleen kapot bij bepaalde beestjes en droogte.

DJ

De plant eerst wat kouder zetten een dag of 2, in de gang bijvoorbeeld en dan gewoon in pot of volle grond.
De hop kan heel wat koude verdragen.
De lichtere vlekken duiden wel op kalkhoudend water, je zou gewoon en emmer in de tuin kunnen plaatsen en regenwater opvangen en dit geven bij droogte, wel opletten voor muggen, die leggen hun eitjes maar al te graag in stilstaand water.

_M_M_

Een verkleuring in het blad kan een tekort aan mineralen betekenen.  Inderdaad eerst buiten proberen, en mocht het probleem aanhouden, kun je je altijd nog verdiepen in evt. bijvoeden

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.