Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Filterheks schoonmaken

Gestart door Patje, 06-02-2016 16:09 u

Vorige topic - Volgende topic

Patje

Hoi,
ik heb een 2ehands Matmill Filterheks gekocht, en hier zit nog wat opgedroogde spul aan de binnenkant.
Hoe kan ik goed schoonmaken?
Gr,
Patrick

Brouwers

Na gebruik legde ik mijn filterheks in de vaatwasser. Dus dat zou je kunnen proberen of een nachtje wegzetten in een bak met een vaatwas tabletje.

Bart LJ

Ik jojo altijd met dat ding terwijl ik de tuinslang er op zet. Dan ben je alle kafjes wel kwijt...

Patje

De vaatwasser heeft hij al ondergaan, met gering effect. Maar ik leg hem eens in een badje met sop, en ga morgen lekker jojo├źn.
Grazia

Jacques

Gebruik in plaats van het sopje een oxi-oplossing. Na een half uurtje weken de slang steeds gedeeltelijk uiteentrekken en met een waterstraal op de tussen de spiraal vrijkomende ruimten spuiten.

Serge VL

Een nachtje in een warme bijtendesoda (NaOH) oplossing (5%) laten liggen of hier in afkoken, dat lost alles op vraag het maar aan Andras Pandy.
Gevolgd door een nachtje in een nachtje in een Starsan HB oplossing.
Alles zo zuiver als een zonnetje. ^-^

Jacques

Citaat van: Serge VL op 07-02-2016  09:55 uEen nachtje in een warme bijtendesoda (NaOH) oplossing (5%) laten liggen of hier in afkoken, dat lost alles op vraag het maar aan Andras Pandy.
Gevolgd door een nachtje in een nachtje in een Starsan HB oplossing.
Alles zo zuiver als een zonnetje. ^-^

Wat minder drastische middelen dan gebruikt zijn in dramatische verhalen werken ook afdoende.

Patje

Bedankt voor het meedenken. Ik heb het in een sopje met Dreft gedaan en een nacht laten staan.
De volgende dag heb ik hem ge-jojo-d in een waterstraal.
Hij is prachtig  :)

Volgende week gaat hij ingezet worden om een heerlijk tippeltje te filteren.
Ik maak wel een verslagje op het forum. (niet filter specifiek overigens)

Vergelijkbare Topics (7)

37437

Reacties: 14
Gelezen: 2203

5269

Reacties: 14
Gelezen: 8384

43662

Reacties: 9
Gelezen: 1027

40705

Gestart door RetroVinyl

Reacties: 1
Gelezen: 757

24991

Reacties: 21
Gelezen: 9565

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.