Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

ArdBir & Grainfather (BIAB)

Gestart door McMelloW, 29-09-2015 15:17 u

Vorige topic - Volgende topic

Jacques

Citaat van: JT007 op 28-01-2016  08:38 uIk gebruik Brewtroller en die heeft een oplossing in de software.
Je kunt opgeven wat de temperatuur van de moutstort is, bv 20 graden.
De volume's van water voor start en spoelen enz. worden berekend aan de hand van het recept.
Met deze gegevens berekend Brewtroller de watertemperatuur voor het storten met een overwaarde.
Als de stort is gedaan is de temperatuur bijna exact de eerste maischstaptemp en begint de tijd te lopen.
Het team van Brewtroller is na overname van de activiteiten weer actief.

Die oplossing is in heel wat brouwsoftware ingebouwd... Ook in de goede Nederlandstalige bouwsoftware zoals BrouwHulp en BrouwVisie. Voor deze reden hoef je geen Engelstalige software te gebruiken.

Het gaat hier in dit topic om temperatuursregelingen van geautomatiseerde systemen waarbij de apparatuur bepaalt of er verwarmd wordt of niet.

Biertje1985

Voordat je je mout toevoegt kan je gewoon met de hand de temp wat hoger zetten, de controller doet de mout niet zelf erin dus ben je toch aanwezig. :proost:
Daarna verlaag je het setpoint gewoon weer en je hebt je temperatuurverschil opgevangen. Tijdens het automatisch proces kan je ook handmatig de temperatuur bijregelen waar nodig.
Toch zie ik het probleem niet, waarschijnlijk duurt het een minuut of 2 voordat de temperatuur weer oké is. In de software geeft de controller aan wanneer je de mout moet toevoegen en op de achtergrond gaat de PID gewoon door. Je timers gaan immers pas lopen als je setpoint temp is bereikt. Zelf bouwen hoeft niet duur te zijn, kijk maar eens op mijn draadje over de controller gebaseerd op ArdBir. Wordt je SSR niet te warm zo in dat kassie mcMellow?

McMelloW

De heatsink wordt handwarm na een uur koken op vol vermogen. Als ik mijn laptop voel dan wordt deze aan de buitenkant warmer dan mijn kastje. Maar dit is natuurlijk relatief. Ik moet nog iets verzinnen om het goed te meten.

Biertje1985

Citaat van: McMelloW op 29-01-2016  11:22 uDe heatsink wordt handwarm na een uur koken op vol vermogen. Als ik mijn laptop voel dan wordt deze aan de buitenkant warmer dan mijn kastje. Maar dit is natuurlijk relatief. Ik moet nog iets verzinnen om het goed te meten.
Hoe dik is die plaat aan de achterkant? Want mijn SSR wordt goed heet met een aluminium heatsink erop.

JT007

Citaat van: Jacques op 28-01-2016  21:14 uDie oplossing is in heel wat brouwsoftware ingebouwd... Ook in de goede Nederlandstalige bouwsoftware zoals BrouwHulp en BrouwVisie. Voor deze reden hoef je geen Engelstalige software te gebruiken.

Het gaat hier in dit topic om temperatuursregelingen van geautomatiseerde systemen waarbij de apparatuur bepaalt of er verwarmd wordt of niet.

Brewtroller is hardware voor geautomatiseerd brouwen met een erg slimme software.
Hierin kan bepaald worden hoe verwarmingselementen, kleppen, pompen, zomers, lampjes enz. afhankelijk van recept en stappen aangestuurd moeten worden.

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.