Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Eerste keer brouwen

Gestart door Jeroen 1973, 18-07-2015 20:46 u

Vorige topic - Volgende topic

wilbertd

Citaat van: Jeroen 1973 op 29-07-2015  20:37 uKan ik zelf de vergisting stoppen zodat mijn bier niet te droog word?

;)

Heel snel al het gist eruit scheppen  ;)

seed7

Maltodexitrine toevoegen, maakt het bier voller en te koop bij de Body Builders winkels,  maar ..... ik denk niet dat je dat echt wilt ;)

Ingo

Jacques

Citaat van: Jeroen 1973 op 29-07-2015  20:37 uKan ik zelf de vergisting stoppen zodat mijn bier niet te droog wordt?

SG nu 1012.

Gewoon de gist zijn werk laten doen. Alle ingrepen om de gisting te stoppen hebben grote invloed op de smaak van het bier. En dat is meestal niet ten goede...

rvvliet78

Gewoon laten gaan zou ik zeggen.

Jeroen 1973

Dank heren voor uw reactie,

Was gewoon nieuwsgierig of er handigheidjes zijn om te voorkomen dat het te ver doorgist.
 :proost:

Jeroen 1973

Even een update vanavond eerste bier gebotteld eind sg inderdaad 1010 zoals Wilberdt al aangaf.

Nu nog 2 weken wachten voordat ik het eindproduct kan proeven  :biersmile:
Uiteraard tijdens het meten eind sg al een beetje geproefd en ik word er nu al vrolijk van smaakt zeer goed klein zoetje op de achtergrond ;D

wilbertd

Citaat van: Jeroen 1973 op 11-08-2015  22:41 uNu nog 2 weken wachten voordat ik het eindproduct kan proeven  :biersmile:

Probeer ze niet allemaal zo vroeg op te drinken. Ik vind veel bier nog wat weekjes later toch vaak beter (zoals bijvoorbeeld koolzuur opname en schuimhoudbaarheid).

En proost  :biersmile: natuurlijk.

Jeroen 1973

Kroonkurk etiketjes,
Huisvlijt knippen en plakken ;D

Oké jammer krijg t plaatje er niet in :-[

Tjardo

Citaat van: Jeroen 1973 op 11-08-2015  22:41 uEven een update vanavond eerste bier gebotteld eind sg inderdaad 1010 zoals Wilberdt al aangaf.

Nu nog 2 weken wachten voordat ik het eindproduct kan proeven  :biersmile:
Uiteraard tijdens het meten eind sg al een beetje geproefd en ik word er nu al vrolijk van smaakt zeer goed klein zoetje op de achtergrond ;D

Probeer minimaal 4 weken te wachten (6 weken is nog beter) of daarvoor slechts één bier per week te proeven. Het is zo zonde om na 8 weken je laatste biertje te drinken en er achter te komen dat hij dan op zijn best is  :biersmile:

Jeroen 1973

Als het mee zit is dit mijn kroonkurk etiket,

Jeroen 1973

Vanavond eerste brouwsel aan het drinken.sterke blonde super lekker niet veel schuim fris mooie hoptonen.

Superblij met nieuwe hobby dank voor alle tips.

Morgen 2e brouwsel weizen bottelen.

Fijne avond mede hobbybrouwers

Vergelijkbare Topics (7)

12247

Gestart door Oscar

Reacties: 19
Gelezen: 8216

35227

Reacties: 2
Gelezen: 1218

6182

Reacties: 29
Gelezen: 7709

30301

Reacties: 14
Gelezen: 4494

27587

Reacties: 4
Gelezen: 1954

24760

Reacties: 47
Gelezen: 14991

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.