Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Welke korrelgist voor Alt?

Gestart door MaartenM, 18-02-2015 12:37 u

Vorige topic - Volgende topic

MaartenM

Hallo allemaal,

ik ga binnenkort voor het eerst een Alt brouwen, met een licht aangepast recept van de "Zum Uerige" uit Brew Classic European Beers at Home (recept volgt nog). Het is voor mij wat makkelijker om met korrelgisten te werken, dus nu de vraag: welke?

Ik zit zelf te denken aan de Manrove Jack Workhorse, deze wordt genoemd door https://byo.com/resources/yeast

Andere/betere ideeën? Ik wil dus geen vloeibare gist gebruiken ivm mijn planning

mvg
Maarten

Eric v B

Ik heb Alts gemaakt met Danstar Nottingham en met Mangrove Jack's Burton M79. Ik vond/vind ze beiden lekker maar er zijn collega brouwers die deze gisten niet bij een Alt vinden passen.

Je kunt hier eens kijken om ideeën op te doen voor korrelgisten: http://www.maischemalzundmehr.de/index.php?inhaltmitte=listrecipes&suche_sorte=Altbier&suche_malz=egal&suche_malz2=egal&suche_hopfen=egal&suche_hopfen2=egal&suche_weiterezutat=egal&suche_hefe=egal&suche_begriff=

MaartenM

Mmzz, daar gaan ze met korrelgisten alle kanten op! :D ik had gedacht dat het cleane "pilsachtige" profiel zoals die wordt beschreven voor de Working horse goed zou passen. Iemand ervaring?

MaartenM

Update: nog even verder zitten zoeken en op

http://www.beeradvocate.com/community/threads/mangrove-jacks-dry-yeasts-whos-used-them.107493/

vond ik:

"Used the Workhorse in Kolsch that was outstanding - crisp,clean. (first place hybrid in St. Louis MicroFest)"

lijkt dus een goede mogelijkheid

seed7

Gozdawa Old German Altbier?

Ingo

MaartenM

Noooooit van gehoord?! Verkoopt Van der Kooy die ook?  ;D Ik zie dat brouwmout die heeft, stuurt die ook in een envelop? anders wordt het een dure gist :D

hobbybob

Productinformatie:

Mangrove Jack`s Bohemian Lager M84 Biergist 10 Gram

Een ondergistend pils stam geschikt voor Europese pils en pilsner stijl bieren.
 Deze gist zal zachte, delicate en evenwichtige bieren produceren

Geschikt voor Duits / Bohemian pils, alle pils stijlen, Duitse bockbier en meer

Uitvlokking: Hoog
 Alcohol tolerantie: Medium
 Optimale temperatuur : 10 tot 15 graden.
 Gebruiksdosis: voor het beste resultaat 2 x 10 gram per 23 liter.

Wel bij vd Kooy

MaartenM

Maar zou in dat geval de Workhorse niet een betere optie zijn? Die heeft Van der Kooy ook? En ik heb brouwmout gemaild :D

MaartenM

Heb 2 zakjes Gozdawa Old German Altbier besteld (en 2x de westcoast voor de volgende)

Bedankt voor de tip Ingo!

Vergelijkbare Topics (7)

40078

Reacties: 7
Gelezen: 1329

18903

Reacties: 4
Gelezen: 1783

44744

Reacties: 4
Gelezen: 1063

26614

Reacties: 10
Gelezen: 3702

2414

Reacties: 11
Gelezen: 4767

44101

Reacties: 7
Gelezen: 1054

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.