Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Heb je effe? Wyeast 3944 XL Belgian Witbier

Gestart door Thamerdal, 24-01-2015 18:48 u

Vorige topic - Volgende topic

Thamerdal

Ik heb twee weken geleden een white IPA gebrouwen, deze staat nu nog steeds te gisten. Ongeveer 1 blub twee blubs per seconde. Is dat normaal bij deze gist?
Ervaringen?

guuz

Ik heb deze gist meerdere malen gebruikt en uit voorzorg gebruik ik voor 25 liter bier een vat van 60 om gist binnen het vat te houden, erg heftig hoor, komt dan zelfs nog tot ongeveer 10-15 cm onder de deksel. Zoals jij het omschrijft heb ik nog nooit met deze gist meegemaakt.

Dund

Ik heb het afgelopen jaar vijf brouwsels met deze gist gemaakt. Eigenlijk elke keer een slechte vergisting die zich voortsleept. Ik heb echt flinke giststarters gemaakt maar het blijft een rare gist. Heb ook redelijk vaak bijsmaken bij deze gist. Ik ben nu naar belgium wheat gist gegaan om te kijken of ik daar een beter witbier mee kan maken.

Rich

Krijg je met die tweedehandsgisten he ;)

Dund

Ik had wel vijf keer een nieuwe smack pack gebruikt. Ik heb niet de slurrie hergebruikt.

Rich

Oh excuseer, mijn opmerking sloeg op de eerste post; Thamerdal heeft de smackpack in kwestie van mij overgenomen ;)

Thamerdal

Citaat van: Rich op 24-01-2015  19:51 uKrijg je met die tweedehandsgisten he ;)
Hahaha, ja dat komt er van.
Maar: hij doet het goed in ieder geval  :)

Dund

Haha dat had ik niet door. Ik ga in ieder geval deze gist niet meer gebruiken. Qua smaak komt het niet in de buurt van een hoegaarden of vedett (mijn favos). Daarbij de continue ellende met het stokken van de vergisting en een medicijn bijsmaak... Nee dit is hem niet voor mij.

Ik sta open voor andere witbier gist opties! Als iemand een tip heeft?

Vergelijkbare Topics (7)

28425

Reacties: 7
Gelezen: 3590

6193

Reacties: 19
Gelezen: 5446

18718

Reacties: 3
Gelezen: 2456

5743

Reacties: 20
Gelezen: 7142

17366

Reacties: 10
Gelezen: 4933

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.