Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Makkelijk overzicht van diverse gisten

Gestart door FatherNurgle, 23-12-2014 11:46 u

Vorige topic - Volgende topic

FatherNurgle

Mijn medebrouwer heeft een mooi overzicht gemaakt van diverse gisten. Als je het op A3 uitprint is het goed te gebruiken. Ik hoop dat het jullie tot hulp kan zijn.

Hoppenbrouwers

Voor een overzicht vind ik het niet erg overzichtelijk. Verder staat er alleen de info in die je met 3 seconden googlen ook hebt. De meeste van deze info is overigens ook opgenomen in diverse brouwsoftware.
Maar toch leuk dat jullie de moeite hebben genomen om wat te rangschikken. :)

Pim

Dank je wel. Ik vind het wel handig voor het geval je niet meteen internet tot je beschikking hebt.

RobinB

Enkele jaren geleden heeft Adrie ook een tabel gemaakt met een mooi overzicht van gisten (vloeibaar en korrel) icm biertypen:

http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,11634.msg144867.html#msg144867

Die is wel minder up-to-date.

Jacques

Citaat van: FatherNurgle op 23-12-2014  11:46 uMijn medebrouwer heeft een mooi overzicht gemaakt van diverse gisten. Als je het op A3 uitprint is het goed te gebruiken. Ik hoop dat het jullie tot hulp kan zijn.

Als je het goed vindt zou het Excel-bestand een plaatsje kunnen krijgen in de wiki behorende bij het forum. Uiteraard hoort dan wel het een en ander vertaald te worden naar het Nederlands omdat dit een Nederlands forum is. Mogelijk is er een vrijwilliger op het forum die dat vertaalwerk op zich wilt nemen...

Misschien kan iedereen in dit topic zijn opmerkingen doorgeven op de gegevens zodat het een perfect overzicht wordt.

Oscar

Leuk... Maar zowel BrouwVisie als BrouwHulp hebben een gistdatabase met alle gegevens... Ik kan het bestand niet zo snel inzien, maar ik neem toch aan dat die databases (tabellen/xml's) handiger zijn. :)

Jacques

Citaat van: Oscar op 23-12-2014  23:27 uLeuk... Maar zowel BrouwVisie als BrouwHulp hebben een gistdatabase met alle gegevens... Ik kan het bestand niet zo snel inzien, maar ik neem toch aan dat die databases (tabellen/xml's) handiger zijn. :)

Lopen die niet achter met alle nieuwe gisten die tegenwoordig beschikbaar zijn?

Oscar

Citaat van: Jacques op 23-12-2014  23:39 uLopen die niet achter met alle nieuwe gisten die tegenwoordig beschikbaar zijn?

Leuke is dat je die natuurlijk zelf kunt aanvullen cq updaten... :) Dus als je vindt dat jouw database niet up-to-date is ben je daar zelf verantwoordelijk voor... ;)

RobW

Citaat van: Oscar op 23-12-2014  23:27 uLeuk... Maar zowel BrouwVisie als BrouwHulp hebben een gistdatabase met alle gegevens... Ik kan het bestand niet zo snel inzien, maar ik neem toch aan dat die databases (tabellen/xml's) handiger zijn. :)

En als je nou eens geen gebruik maakt van BrouwVisie of BrouwHulp?

Oscar

Citaat van: RobW op 24-12-2014  00:59 uEn als je nou eens geen gebruik maakt van BrouwVisie of BrouwHulp?

Tsja dat is een keuze... :) maar sls je dan andere software gebruikt (of geen...) Tsja, dan zal dit sheetje best wel handig zijn... :)

ZwartGoud

Citaat van: Jacques op 23-12-2014  23:39 uLopen die niet achter met alle nieuwe gisten die tegenwoordig beschikbaar zijn?

Citaat van: Oscar op 23-12-2014  23:45 uLeuke is dat je die natuurlijk zelf kunt aanvullen cq updaten..... :) dus als je vindt dat jou Database niet up-to-date is ben je daar zelf verantwoordelijk voor.... ;)

Adrie heeft laatst voor BrouwHulp een file geupload om alle Mangrove Jack´s gisten in de database te plaatsen. Super handig!

Verder zijn voor de korrels volgens mij alleen de Abbaye van Fermentis en de BRY van Danstar zo nieuw dat deze niet standaard in BrouwHulp staan.

Vergelijkbare Topics (7)

33466

Reacties: 14
Gelezen: 2780

9012

Reacties: 19
Gelezen: 5785

38431

Reacties: 9
Gelezen: 2198

16921

Reacties: 30
Gelezen: 12864

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.