Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Filterkuip maken: kraan onder de filterplaat of hevelstang?

Gestart door Gerlachus, 13-12-2014 17:05 u

Vorige topic - Volgende topic

Gerlachus

Ik heb 2 RVS kookketels, daarvan wil ik 1 gebruiken om te maischen en de ander om te filteren. Nu heb ik een filterplaat van RVS, maar ik moet de vloeistof onder die plaat wegpompen. Daar zijn 2 opties voor:

- kraan door de zijkant of bodem
- standpijp en vloeistof oppompen

Wat zou de voorkeur hebben? Ik wil liefst niet in de ketel boren, maar een standpijpje (met bocht onderin eventueel) zorgt ervoor dat ik moet aanzuigen.

Hebben jullie tips?

wilbertd

Citaat van: Gerlachus op 13-12-2014  17:05 uNu heb ik een filterplaat van RVS, maar ik moet de vloeistof onder die plaat wegpompen. Daar zijn 2 opties voor:
Fout, voor het wegpompen van de vloeistof heb je maar 1 keuze, namelijk de optie 'standpijp en vloeistof oppompen'
Bij de optie 'kraan door de zijkant of bodem' hoef je namelijk niet te pompen.

Nou, dat was een makkie.

wilbertd

Maar een kraan door de bodem lijkt mij wat onhandig, als je de pan eens voor wat anders wilt gebruiken dan moet je hem afpluggen.
Ook als je de pan wegzet staat hij steeds op de kraan.

Zooms

Kraan in de zijkant, onder de filterplaat. Werkt super.

Gerlachus

Een kraan aan de onderzijde is gemakkelijk om echt alles eruit te krijgen maar inderdaad met wegzetten lastiger. Dan moeten er al pootjes onder.

Ik denk dat ik een doorvoer in de filterplaat maak en daar een slang aan maak, dus geen standpijp. Ik kan dan altijd nog wel een pijp erop zetten. Zo blijft mijn ketel intact.

Zooms

Citaat van: Gerlachus op 14-12-2014  11:58 uEen kraan aan de onderzijde is gemakkelijk om echt alles eruit te krijgen maar inderdaad met wegzetten lastiger. Dan moeten er al pootjes onder.

Ik denk dat ik een doorvoer in de filterplaat maak en daar een slang aan maak, dus geen standpijp. Ik kan dan altijd nog wel een pijp erop zetten. Zo blijft mijn ketel intact.

Dat lijkt me zonde van de filterplaat, bovendien maak je dan de kans op 'lekken' van je beslag naar onder weer wat groter. Als je een bochtje aan de binnenkant van de doorvoer maakt (met een knietje) kan je nagenoeg alle vloeistof afzuigen. Er blijft bij mij nagenoeg geen wort achter.

Vergelijkbare Topics (7)

39492

Reacties: 6
Gelezen: 1534

35818

Gestart door Jeffrey

Reacties: 3
Gelezen: 1337

31508

Reacties: 9
Gelezen: 2870

13729

Reacties: 25
Gelezen: 10683

6990

Reacties: 12
Gelezen: 13851

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.