Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Gist dood? (Smackpack na maand pas bij wort)

Gestart door moyaboroda, 03-12-2014 18:25 u

Vorige topic - Volgende topic

moyaboroda

(Ik heb me een slag in de rondte gezocht maar niets gevonden, vergeef me als de topic al elders staat)

Ik heb een maand terug een smackpack geactiveerd, maar die nacht werd mijn derde zoon geboren, dus ik had even andere dingen aan mijn hoofd dan brouwen. Smackpack was al geactiveerd en dus bol in de koelkast gezet tussen de weeën door.

Gisteren eindelijk de tijd om het bier te brouwen. Normaal 'pakt' de gist binnen 24 uur. Nu echt niet één bubbel.

Betreft de 1214 van Wyeast. Is het wijs om er nu een zakje S33 (welke ik op voorraad heb) bij te gooien om niet alle wort weg te mikken. Binnen een dag krijg ik geen nieuwe, geactiveerde 1214, gist meer in huis.

RobinB

Normaal gezien had je daar eerst een starter van moeten maken, nu heb je kennelijk veel te weinig geënt.
Ik zou de S33 toevoegen. :)

alrikdew

Gefeliciteerd met je zoon! wat RobinB zegt!  8)

moyaboroda

Dank voor de reacties mannen.
Inmiddels is de gist toch langzaamaan op gang gekomen. Zal over een paar dagen eens meten of ie het goed heeft gedaan.

Robert1968

Je had beter op de site van Wyeast kunnen kijken.

YEAST STRAIN: 1214  |  Belgian Abbey™

Back to Yeast Strain List

A widely used and alcohol tolerant Abbey yeast that is suitable for a variety of Belgian style ales. This strain produces a nice ester profile as well as slightly spicy alcohol notes. It can be slow to start; however, it attenuates well.

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.