Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Eerste IPA brouwsel

Gestart door joosting87, 11-11-2014 21:10 u

Vorige topic - Volgende topic

Ansius

Citaat van: Sjaak_Deventer op 21-11-2014  22:04 uJe kan de helft bv met 1,5 g/l doen en de andere helft bv met 5 g/l. Dan kun je het verschil mooi proeven. Ik ben een liefhebber van 5 g/l.

Zijn er nog meer brouwers die 5 gram per liter gebruiken?
Ik dacht dat 2 gram al veel was.

RobinB

5 is wel vrij veel inderdaad, 2 vind ik redelijk normaal. :)

Oscar

Citaat van: ANSIUS op 21-11-2014  23:20 uIk dacht dat 2 gram al veel was.

2 gram/l is aan de lage kant. 5 gram/liter is lekker (normaal) en meer dan 5 gr/l is veel... ;) Gewoon vet dryhoppen!  :biersmile:

joosting87

Dank voor de reacties. Ik ga het nu proberen met 2 g/ liter. het is mijn eerste keer dryhoppen, dus dan kan ik mooi leren hoe de smaak is enz. de geur in de gistkoelkast is heerlijk in ieder geval  :biersmile: :biersmile: hopelijk levert het een lekker hoppig bier op.  :proost:

joosting87

Hij is lekker! Na vijf dagen op fles wilde ik er toch een proberen haha. Zit al best koolzuur op. Eigenlijk is het al gewoon keurig te drinken. Beetje gek na 5 dagen? Of kan dat best?

RobinB

Dat kan best met vitale gist en niet te zwaar bier. :)

Vaak zitten er dan nog wel wat "jonge" hergistingssmaakjes in die nog moeten worden opgeruimd.

Jacques

Citaat van: joosting87 op 04-12-2014  19:15 uHij is lekker! Na vijf dagen op fles wilde ik er toch een proberen haha. Zit al best koolzuur op. Eigenlijk is het al gewoon keurig te drinken. Beetje gek na 5 dagen? Of kan dat best?

Kan prima. Zeker bij een IPA die je jong hoort te drinken. Eerlijk gezegd snap ik degenen nooit die een bier weken laten staan zonder te proeven. Een heel stuk ontwikkeling van het bier mis je daarmee.

Overigens is mijn ervaring dat bieren die al heel snel drinkbaar zijn, ook de betere bieren zijn.

sven

Na 5 dagen gaat altijd het eerste flesje open. Langer kan ik gewoon niet wachten.

Vergelijkbare Topics (7)

40199

Reacties: 7
Gelezen: 1454

22277

Reacties: 127
Gelezen: 49074

44793

Reacties: 31
Gelezen: 2906

28295

Reacties: 27
Gelezen: 9699

34719

Gestart door de badkamer

Reacties: 40
Gelezen: 8062

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.