Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Juiste beluchtingspomp voor 0,5 micron Aeration OXYGEN STONE

Gestart door bhovingh, 05-10-2014 19:43 u

Vorige topic - Volgende topic

bhovingh

Dit weekend eindelijk het rvs luchtsteentje ontvangen van Norcal Brewing Solutions.

Echter mijn huidig pompje (Trixie AP-120) krijgt er geen lucht doorheen. Wanneer ik het steentje in de bio-ethanol hang (kleiner SG) bubbelt ie redelijk, in water stopt het na een halve minuut. Heb het nog even geprobeerd met een fietspomp, dat werkt als een malle! Gaatjes zijn dus niet verstopt. Maar om dat nou een week vol te houden?  :weetniet:

Heeft iemand een suggestie welke pomp dit makkelijk aankan?

Mijn huidige pomp (2): 0.024MPa (0,24bar), cap. 2 l./min. en is dus duidelijk niet toereikend.

Het zou zonde zijn als ik pas na de 4e pomp de juiste te pakken heb.

Oscar

Schaf een magneetroerder aan en een erlenmeyer, heb je geen beluchtingssteenje meer nodig... :)

Biker

40 liter wort in een erlenmeyer op de magneetroerder? :nut: :nut: :proost:

hans_nwk

Citaat van: Biker op 06-10-2014  01:28 u40 liter wort in een erlenmeyer op de magneetroerder ?? :nut: :nut: :proost:
Nee, 2 of 3 liter starter in een erlenmeyer op de magneetroerder.
Eventueel in 2 stappen
 :degroeten:

Wolter

Ik heb met deze steentjes hetzelfde probleem gehad en dan wilde ik alleen maar het wort beluchten voor een minuut of 25 en dat lukte niet voldoende. Heb meerdere pompjes van verschillend vermogen geprobeerd. Uiteindelijk een (duurder) andere beluchtingssteentje (http://www.Brouwland.com/nl/onze-producten/bierbereiding/brouwapparatuur/wortbeluchting/d/luchtsteentje-rvs-voor-wortbeluchter#.VDJBD5R_v8c) gekocht en die werkt perfect.

Drents Hopbier

Citaat van: Biker op 06-10-2014  01:28 u40 liter wort in een erlenmeyer op de magneetroerder ?

Kan wel, is alleen een dure erlenmeyer :)

Hopbier

bierhenkie

Citaat van: Drents Hopbier op 06-10-2014  11:13 uKan wel, is alleen een dure erlenmeyer :)

Hopbier
En een roervlooiencircus in plaats van een roervlo  ;D

bhovingh

Bedankt voor de reacties allemaal  :proost2:. Ik laat het steentje dan maar voor wat het is en maak as zaterdag wel een split batch, 13 liter tripel met de Wyeast 1214 en 13 liter met een zakje safbrew t-58. Ben benieuwd! 

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.