Genept: Huyghe brouwt 'lokaal' bier uit Spa

Gestart door Edgar, 17-06-2005 19:43 u

Vorige topic - Volgende topic

Edgar

Zit je in 'Le Menthe à L'eau' in Spa, bekijk je natuurlijk de bierkaart. Onder het kopje 'Bieres Locales' staat dan 'Bobeline Blonde, Bière de Spa', 8,5%. Beetje sterk, maar lokaal en dat bestel je dus.

Op het etiket staat inderdaad een Blonde Bobeline, en de vermelding van de brouwerij :o : Huyghe in Melle. Nog geen 10 minuten van Gent, waar ik nou juist expres uit weggegaan was!

De smaak was voor mij niet te onderscheiden van een Delirium Tremens. Saai bier, zoet natuurlijk, en voorzien van de inmiddels bekende Huyghe-metaalsmaak. Jakkes dus, en ik heb het moeten laten staan. Mooi helder, dat wel. Lang leve de filtertechnieken.

Het spijt me wel, maar ik vind het nepperij om een bier van 250 km verderop als 'lokaal bier' te verkopen. Ik kan hier ook een Scotch Ale brouwen, maar daarmee is het nog geen lokaal bier van Edinburgh. Bah.

Hopmans

CiteerHet spijt me wel, maar ik vind het nepperij om een bier van 250 km verderop als 'lokaal bier' te verkopen.

Inderdaad. Schofterig gewoon.  :duimonder:

Citeeren voorzien van de inmiddels bekende Huyghe-metaalsmaak.

Edgar, ik heb met je te doen.
Het lijkt wel een vloek van de biergod.
Maar.................... Gelukkig kan je zelf brouwen.  :dansen:

:degroeten:

MO

grapjassen zijn het daar bij Huyge. En kruiden freaks. Probeer hun chocolade bier eens. VIES!

Adrie

Lokaal is natuurlijk een relatief begrip. Ik denk dat de brouwers het nogal ruim opvatten.  ??? Ik vind ook dat dit soort volksverlakkerij niet kan.

Edgar

Citaat van: Adrie op 18-06-2005  14:12 uLokaal is natuurlijk een relatief begrip. Ik denk dat de brouwers het nogal ruim opvatten.

Voor de duidelijkheid: De bierkaart had verscheidene 'hoofdstukjes'. Met het hoofdstukje 'lokaal' werd 'streek' bedoeld en niet 'België'.

Het excuus voor Huyghe is waarschijnlijk een recept dat uit Spa afkomstig is. Kul dus.

Vergelijkbare Topics (7)

32138

Reacties: 16
Gelezen: 7995

5402

Gestart door Gerb

Reacties: 74
Gelezen: 20472

16221

Reacties: 6
Gelezen: 11104

4904

Reacties: 18
Gelezen: 6772

14419

Reacties: 36
Gelezen: 18404

25985

Reacties: 0
Gelezen: 2672

12353

Reacties: 8
Gelezen: 3285

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.