Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Grainfather

Gestart door seed7, 13-07-2014 11:38 u

Vorige topic - Volgende topic

seed7

En alweer een "volautomaat" alternatief voor de Speidel Braumeister.

grainfather.com

Ingo

Henielma

Ziet er goed uit. Qua volume met zijn 30 liter mooi tussen de 20 en 50 liter van de Speidel Braumesiter in. Alleen de prijs en leverbaarheid in Nederland is nog een vraag. Het bierbrouwen wordt zo steeds laagdrempeliger en reproduceerbaarder.

William

Ziet er inderdaad goed uit en vooral compact uit.

De korf lijkt me wel een beetje aan de smalle kant. Hierdoor zou je bij wat hogere sg's moeite kunnen krijgen om het goed doorgepompt te krijgen of je krijg te veel compactie van het graanbed tijdens uitlekken / spoelen

Jacques

Ziet er goed doordacht uit, waarbij men ook gekeken heeft na de nadelen van de Braumeister.

Veel compacter dan het alternatief van Blichman.

Ik ben benieuwd naar de prijs.

KC

https://homebrewshop.be/nl/grainfather/23-grainfather.html

Dat lijkt mij een mooie prijs.

Best wel wat handelingen die je moet verrichten, maar een supermooi apparaat.
Bovenaan mijn verlanglijstje.

Henielma

30 liter en 10 kg mout is een mooie maat vind ik. Ziet er goed uit. Best wel wat handwerk. Het filteren en spoelen is wel handig bij zo'n apparaat. Opvallend dat ze tijdens maischen naar 500 W overschakelen. Waarschijnlijk hebben ze anders last van doorschieten van de temperatuur. Dat omschakelen hadden ze wel automatisch kunnen maken vind ik.

Herman

Leuk ding, het handwerk dat er bij komt kijken geeft je nog steeds het idee dat je zelf aan het brouwen bent. Lollig trouwens die destillatiehoed, die zal hier wel niet geleverd worden?

hobbybob

Citaat van: Henielma op 06-01-2015  23:03 u30 liter en 10 kg mout

10 kg mout? Waar lees je dat? Lees alleen dat het hele geval 10 kg weegt :weetniet:

Hay

Ik vind het ook een leuk ding met een leuke prijs

David Steeman

Het lijkt wel de commerciĆ«le versie van mijn brouwinstallatie  :)

Citaat van: Henielma op 06-01-2015  23:03 uOpvallend dat ze tijdens maischen naar 500 W overschakelen. Waarschijnlijk hebben ze anders last van doorschieten van de temperatuur. Dat omschakelen hadden ze wel automatisch kunnen maken vind ik.
De temperatuurscontroller is waarschijnlijk een off-the-shelf model zonder PID controle. Dan krijg je met 2000 W inderdaad flinke doorschieters, waarschijnlijk daarom dat ze de verwarming tot 500 W beperken. Dat vind ik toch wel een enorm klungelige oplossing.

Ook heel het gedoe met die aanvoerpijp buiten de ketel en de koppelstukjes die je nodig hebt om die aan te sluiten vind ik erg klungelig. Ook de manier van invoeren van het wort (een slang die gewoon los op de filterplaat ligt) is erg klungelig.

KC

Ik las net ergens waar ze in ieder geval zonder problemen met 9 kg mout erin brouwden.
Ook las ik dat er verschillende dingen zijn verbeterd sinds een blijkbaar eerder model.

Hay

Maar daarvoor is ie ook goedkoper en net zoals Herman zegt je moet iets meer zelf doen en heb je het gevoel dat je nog zelf aan het brouwen bent.

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.