Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Bier bij de Sicilaan

Gestart door jan le mercier, 27-05-2014 22:04 u

Vorige topic - Volgende topic

jan le mercier

Vorige week kwam mijn beste kameraad over van uit de Ardennen. Die is nogal heel hard met Italiaans koken bezig (maakt zelf pizza's en zo...) en dus gingen we, zoals gewoonlijk, naar een italiaan hier in gent. Eigenlijk gewoon de Italiaan waar wij al jaren naartoe gaan: je kent het wel. Dé "klassieke" Italiaanse keuken met primi's en secundi's en grappa en frizanti's enzovoort... Niets "fancy", maar gewoon lekker, grootmoederskeuken, maar dan van een Siciliaanse grootmoeder. Lekker, copieus en betaalbaar. Normaal drinken wij daar een fles huiswijn bij, of een niet al te dure siciliaanse wijn (geen barolo of brunello of zo: dat vind ik op restaurant veel te duur); maar tot mijn grootste verbazing stond er deze keer ook een geuze (3 fonteinen, zelfs!) en een kriek (Girardin) op het menu. Daar verschoot ik me wel een bult van!

Dat ging trouwens perfect samen: die geuze met dat Italiaans eten. Ik had er eerst een beetje schrik voor dat het zou vloeken: maar nee. Dat ging perfect.

Jan.

Vergelijkbare Topics (7)

24318

Gestart door 12345

Reacties: 38
Gelezen: 14709

9726

Gestart door MO

Reacties: 14
Gelezen: 13686

2026

Reacties: 137
Gelezen: 66502

8610

Gestart door MO

Reacties: 77
Gelezen: 26251

22207

Reacties: 17
Gelezen: 8017

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.