Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Zuurtje bij T-58?

Gestart door javaboon, 06-04-2014 19:29 u

Vorige topic - Volgende topic

javaboon

Ik heb een better brew tripel zak (soort van blik) vergist met een T-58. Nu valt me op dat er best wel een zuurtje bij het bier te vinden is. Het is op 18,5% gecontroleerd vergist. Ik heb geen enkel teken gezien van een besmetting, het is ook best wel drinkbaar. Ik heb ook bij bijvoorbeeld bieren van bv de kemphaan ook een dergelijk zuurtje teruggevonden dus ik ben niet direct verontrust maar ik vraag me af of dit een bijproduct van T-58 kan zijn.

RobinB

Zou misschien kunnen, maar hij staat daar niet echt bekend om.

javaboon

Hmmm, zou het dan toch een infectie kunnen zijn? Het is niet onprettig drinken overigens.

Robert1968

Hoe jong is het bier? Mijn ervaring is dat enige zuurheid met de tijd minder wordt.

javaboon

RobinB

Lijkt het een beetje op groene appels?
Dat trekt nog wel weg.
Als het alleen maar erger wordt mettertijd is de kans op een infectie groter.

Verder is zuur al meermaals een lastig te omschrijven smaak gebleken aangezien ieder dat verschillend lijkt te ervaren.

Oscar

Citaat van: javaboon op 06-04-2014  21:08 uHet is niet onprettig drinken overigens.

Niet onprettig of lekker?  :weetniet:

alrikdew

Ik gebruik die gist heel veel en heb nog nooit een zure smaak gehad bij deze gist. Alleen wanneer ik een infectie had. ;)

Robert1968

1.5 week (na brouwen of bottelen?) is wel erg kort om al een goed oordeel te geven! Wacht nog enkele weken.

javaboon

Citaat van: Oscar op 07-04-2014  07:49 uNiet onprettig of lekker?  :weetniet:
Ik vind het wel lekker, maar goed, een lambiek vind ik ook lekker dus of dat maatgevend is  8)

javaboon

Citaat van: Robert de Boer op 07-04-2014  15:21 u1.5 week (na brouwen of bottelen?) is wel erg kort om al een goed oordeel te geven! Wacht nog enkele weken.
Na bottelen. Over 2 weken trek ik nog wel een flesje open.

Stel het is een infectie, gaat dat dan uiteindelijk nog verder op de fles? En wordt het dan vanzelf niet te drinken? Ik heb geen enkele ervaring met een infectie...

RobinB

Citaat van: javaboon op 07-04-2014  19:27 uStel het is een infectie, gaat dat dan uiteindelijk nog verder op de fles? En wordt het dan vanzelf niet te drinken? Ik heb geen enkele ervaring met een infectie...
Dan zal hij nog wel verder vergisten inderdaad.
Of het ondrinkbaar wordt is een beetje afhankelijk van de verwekker en je eigen smaak. ;)

javaboon

Gewoon even ter info: het is uiteindelijk goed gekomen en een prima tripel geworden. Zurige is weggetrokken.

Oscar

Citaat van: javaboon op 07-04-2014  19:26 uIk vind het wel lekker, maar goed, een lambiek vind ik ook lekker dus of dat maatgevend is  8)

Je brouwt voor jezelf toch ? Dus dan is dat maatgevend... als jij het lekker vindt is het goed.  :biersmile:

javaboon

Zekers, het toeval wil dat anderen het ook (te) lekker vinden dus het spul is al weer bijna op :-D

Op de Fles

Citaat van: javaboon op 05-05-2014  22:38 udus het spul is al weer bijna op :-D
Weer een goeie reden om de ketel (s) weer op te poken dan  ;)

Vergelijkbare Topics (7)

3998

Reacties: 35
Gelezen: 25233

43454

Reacties: 2
Gelezen: 840

26551

Reacties: 29
Gelezen: 8042

23862

Reacties: 5
Gelezen: 5109

40814

Reacties: 30
Gelezen: 5577

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.