Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Bier gezocht

Gestart door 12345, 21-11-2013 14:12 u

Vorige topic - Volgende topic

René K

Mocht je niet alles kunnen krijgen wat je zoekt dan kan ik altijd nog wat voor je meenemen naar de volgende cursusdag 21 december?

Burg Bieren in Ermelo ligt voor mij op de route en daar hebben ze een enorm bier assortiment. Ik hoor het wel!

12345

Citaat van: Herman op 27-11-2013  22:02 uJe kunt ook HansM mailen om te vragen waar hij de voorbeelden voor de cursus vandaan gaat halen ;)
Goeie!  :groots:  :hoera:

Eerst even kijken hoever ik zelf kom, dan HansM en René K mailen! samenvol

12345

Net terug van Trinkgut in Kleve en na 2 uur zoeken (ik heb van alle soorten een flesje gepakt en met mijn lijst vergeleken) was de oogst 20 flesjes waarvan een paar dubbel: 16 goeie flesjes over. Valt lichtelijk tegen.

Oktoberfest, ja, dann hätten sie schon früher kommen sollen, jetzt ist ja schon november (wist niet dat het zo spits kwam) en Eisbock? Ja, was ist denn dass?

Het verschil tussen Weissbier (witbier?) en Weizen kennen ze hier niet, geloof ik ...
En wat is precies Hefe Weissbier?

Affijn, morgen huiswerk inleveren en aan nr. twee beginnen.

Gerb

Citaat van: 12345 op 28-11-2013  16:28 uHet verschil tussen Weissbier (witbier?) en Weizen kennen ze hier niet, geloof ik ...
En wat is precies Hefe Weissbier?

Ik hoop dat dit in de cursus wel duidelijk wordt. Het is allemaal hetzelfde, Hefe betekent gist en bevat dus gist. Over het algemeen Weissbier en Weizen ook. Weissbier is geen witbier Belgische stijl. 

12345

Citaat van: Gerb op 28-11-2013  18:00 uIk hoop dat dit in de cursus wel duidelijk wordt. Het is allemaal hetzelfde, Hefe betekent gist en bevat dus gist. Over het algemeen Weissbier en Weizen ook. Weissbier is geen witbier Belgische stijl.
Aha, dank je. Dus hadden ze gelijk toen ze zeiden dat Weissbier en (in principe) Weizen hetzelfde zijn. Dan heb ik nu 5 flessen met verschillende Weizen.
Belgisch Witbier is overigens gemakkelijk aan te komen: Hoegaarden.

RobinB

Citaat van: 12345 op 28-11-2013  16:28 uHet verschil tussen Weissbier (witbier?) en Weizen kennen ze hier niet, geloof ik ...
Weissbier is inderdaad hetzelfde als weizen, het is juist het wítbier dat ze daar niet kennen.
Omgekeerd evenredig met een Belgische bierhal zeg maar... ;)

seed7

Citaat van: RobinB op 28-11-2013  18:41 uWeissbier is inderdaad hetzelfde als weizen[...]

't is iets genuanceerder, Weizen is een Weissbier, die Berliener Weisse ook, Graetzer, Gose etc. ook. Weissbiere zijn, voor het grootste deel, met tarwe gemaakt, de rest zijn Braunbiere. Heden ten dage is het weiss/weizen een pot nat in het dagelijkse spraakgebruik.

Ingo

12345

Een Belgische bierhal... Binnenkort maar eens bezoeken. Ik wil toch nog een keer naar "het Amerikaantje" in Vreere (Tongeren) dus ik kan rijden langs:

Turnhout
Mol
Geel
Beringer
Tongeren
Genk
Hasselt

Iemand enig idee waar de bierhal met het grootste assortiment staat?

Alvast bedankt. :proost:

RobinB

Marlou's in Zonhoven :)
(op deze route)

William

Mijn favoriet is Willemsen en zn in Grobbendonk. Ze hebben net uitgebreid. Kijk even wanneer ze weer geopend zijn.

tjleet

Citaat van: RobinB op 28-11-2013  22:26 uMarlou's in Zonhoven :)
(op deze route)
Inderdaad Marlou in Zonhoven.
Alle bieren op alfabetische volgorde van naam. Ik zeg het maar vast.

12345

Citaat van: tjleet op 29-11-2013  11:55 uInderdaad Marlou in Zonhoven.
Alle bieren op alfabetische volgorde van naam. Ik zeg het maar vast.
WOW! Da's andere koek dan in Kleve waar je ofwel heel goed de weg moet weten (en dat weet niemand, want soms staat eenzelfde bier op meerdere plaatsen) ofwel je moet urenlang uit elke stapel een flesje tevoorschijn halen en met de lijst vergelijken.

Nu zal het wél zo zijn, dat naarmate mijn "te-doen-lijst" korter wordt, het zoeken gemakkelijker zal worden.

12345

Op dit moment zit ik mij af te vragen hoe je het verschil tussen een Bock en een Münchener Dunkles kunt bepalen?

En het verschil tussen een Urtype, Dortmunder Export en Münchener Helles?

RobinB

Citaat van: 12345 op 29-11-2013  18:55 uOp dit moment zit ik mij af te vragen hoe je het verschil tussen een Bock en een Münchener Dunkles kunt bepalen?
Proef ze eens, zitten duidelijke verschillen tussen. Als je nu vroeg tussen een schwarz en een munchener dunkles, dan is dat, obv de exemplaren die ik geproefd heb, een stuk lastiger. :)

CiteerEn het verschil tussen een Urtype, Dortmunder Export en Münchener Helles?
Daar is die munchener helles wel de meest afwijkende.

Vergelijkbare Topics (7)

6876

Reacties: 7
Gelezen: 2866

36211

Reacties: 29
Gelezen: 11380

1497

Gestart door MO

Reacties: 23
Gelezen: 10449

16221

Reacties: 6
Gelezen: 11172

33481

Reacties: 6
Gelezen: 4764

1533

Gestart door MO

Reacties: 66
Gelezen: 30512

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.