Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Giststarter bewaren

Gestart door Sjoerdd96, 29-10-2013 19:34 u

Vorige topic - Volgende topic

Sjoerdd96

Ik ben nu al een week bezig met het maken van een giststarter, precies zo zodat ik hem morgen zou gaan gebruiken. Nu heb ik morgen geen tijd, hoelang kan ik nog wachten om hem te gaan gebruiken? Of bijvoorbeeld hem in actie houden door er om de dag wat steriele wort bij te doen.
Alvast bedankt

Sjoerd

RobinB

Ik zou hem gewoon in de koelkast zetten, dan teert hij minder in op z'n reserves.
TZT kan je er wort bij doen om weer te activeren, als het langer duurt kan je hem netjes weer opstarten met een starter. :)

Sjoerdd96

Citaat van: RobinB op 29-10-2013  21:28 uIk zou hem gewoon in de koelkast zetten, dan teert hij minder in op z'n reserves.
TZT kan je er wort bij doen om weer te activeren, als het langer duurt kan je hem netjes weer opstarten met een starter. :)

Oke prima, maar zitten er dan niet ineens minder cellen in waardoor ik later problemen kan krijgen met de vergisting?

RobinB

Nee, een weekje kan zonder problemen, bij langer bewaren zou ik hem weer opstarten.
Er vanuit gaande dat hij nu in een goede conditie is natuurlijk... ;)

Vergelijkbare Topics (7)

18388

Reacties: 52
Gelezen: 17883

26177

Reacties: 9
Gelezen: 3649

32953

Gestart door LeonR

Reacties: 6
Gelezen: 1491

5762

Gestart door hoekiepoekie

Reacties: 8
Gelezen: 3173

31-01-2007 18:29 u
door oranjeboombiertje
40786

Reacties: 9
Gelezen: 1215

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.