Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Even voorstellen: Tom

Gestart door Tomm89, 28-10-2013 08:25 u

Vorige topic - Volgende topic

Tomm89

Hoi iedereen,

Ik kijk al zo'n 4 maandjes veel op dit forum. Ik was alleen nog geen lid geworden.

Bierbrouwen vond ik altijd al interessant, op mijn studentenkamer had ik er alleen te weinig ruimte voor. Nu ik groter woon begon het weer te kriebelen. Toen heb ik eerst maar Adrie's boek gekocht en daarna zelf een beginnersset samengesteld. Inmiddels heb ik 3 blikbrouwsels achter de rug, maar deze vielen mij een beetje tegen. Daarnaast vond ik het ook jammer dat ik zelf niks meer kon wijzigen aan het recept.
Langzaam aan heb ik al het materiaal dat ik nodig heb voor moutbrouwen bij elkaar gesprokkeld. Gekocht: walsenmolen, 2 30 liter RVS pannen. Zelf gemaakt: hevelfilter (JAVAL), koelspiraal.

Afgelopen weekend ben ik bij Van der Kooy geweest en heb ingrediënten ingeslagen en ik ben van plan binnenkort dan mijn eerste echte moutbrouwdag uit te voeren!

Groet,
Tom

Gerald

Welkom,

Mooi hé die hobby.  :brouwen: Met het boek van Adrie en een rekenprogramma (BrouwHulp of zo) erbij komt het vast goed. ;D

Jacques

Welkom Tom.

Veel succes toegewenst met je eerste echte brouwsel.

Vergelijkbare Topics (7)

21384

Reacties: 6
Gelezen: 1871

33733

Reacties: 5
Gelezen: 1734

24563

Reacties: 4
Gelezen: 1826

37784

Reacties: 9
Gelezen: 2638

28662

Reacties: 6
Gelezen: 2336

14914

Reacties: 26
Gelezen: 7684

42393

Reacties: 5
Gelezen: 974

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.