Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

17-08-2013 Gents Bierfestival

Gestart door ciesvandekwis, 12-08-2013 11:19 u

Vorige topic - Volgende topic

ciesvandekwis

Mag ik iedereen ons festival nog eens héél warm aanbevelen?

Nu zaterdag, in Gent, Martelaarslaan (op de stadsring, naast McDonalds en tegenover Radio2), op 5' stappen van het station.
We hebben een prachtig tuinterrras onder de bomen. Gratis entrée, 1,5 €/glas.

http://www.gentsebiervereniging.be/festival

Ik sta elk jaar versteld van de bierlijst:

http://www.gentsebiervereniging.be/festival/bierlijst

De Beer Geek Breakfast en Troubadour Magma special edition 2013 staan al op mijn to do lijst. Helaas ben ik ook van toogcorvee.  :P. Je kan er bij mij eentje bestellen van 14-16u aan toog 6 en van 20-22u aan toog 1.  :biersmile:

Oscar

Leuk dat er op dit Belgisch bierfestival ook een mooi assortiment aan Nederlandse bieren te krijgen is. België begint Nederland ook te zien als bierland... ;)

Drents Hopbier

Citaat van: ciesvandekwis op 12-08-2013  11:19 uIk sta elk jaar versteld van de bierlijst:

http://www.gentsebiervereniging.be/festival/bierlijst

Vreemd dat er uit Frankrijk geen bieren zijn, terwijl er in Frankrijk toch zo'n 520 brouwerijen zijn.

Hopbier

ciesvandekwis

Citaat van: Drents Hopbier op 12-08-2013  11:35 uVreemd dat er uit Frankrijk geen bieren zijn, terwijl er in Frankrijk toch zo'n 520 brouwerijen zijn.

Hopbier
We proberen in de eerste plaats bieren te presenteren die in de Gentse bierhandels min of meer vlot verkrijgbaar zijn, en daar zitten inderdaad vreemd genoeg bijna gaan speciale Franse tussen (de pilsen à la Cronenbourg laten we wijselijk links liggen ;-).

tjleet

Mooie line-up ;)
Brewdog en Mikkeler. Helaas heb ik al andere plannen staan...

Drents Hopbier

Citaat van: ciesvandekwis op 12-08-2013  11:55 uWe proberen in de eerste plaats bieren te presenteren die in de Gentse bierhandels min of meer vlot verkrijgbaar zijn, en daar zitten inderdaad vreemd genoeg bijna gaan speciale Franse tussen (de pilsen à la Cronenbourg laten we wijselijk links liggen

Maar is in de Gentse bierhandels geen enkel bier uit Nord en Pas de Calais te koop? Daar zitten toch zo'n 31 brouwerijen (OK Heineken, groupe I.S.A. en Les 3 Brasseurs megerekend).

Hopbier

ciesvandekwis

Citaat van: Drents Hopbier op 12-08-2013  14:12 uMaar is in de Gentse bierhandels geen enkel bier uit Nord en Pas de Calais te koop? Daar zitten toch zo'n 31 brouwerijen (OK Heineken, groupe I.S.A. en Les 3 Brasseurs megerekend).

Hopbier
Ik heb hier nog Bière Ch'ti zien liggen, maar is eigenlijk maar een iets zoeter/donkerder pilsje. In St-Omer zit een brouwer die vooral supermarktmerken produceert. Weinig soeps dus, laat staan dat ze de moeite willen doen om naar een bierland te exporteren.

Drents Hopbier

Citaat van: ciesvandekwis op 12-08-2013  14:30 uIk heb hier nog Bière Ch'ti zien liggen, maar is eigenlijk maar een iets zoeter/donkerder pilsje. In St-Omer zit een brouwer die vooral supermarktmerken produceert. Weinig soeps dus, laat staan dat ze de moeite willen doen om naar een bierland te exporteren.

Ik vond (vind) de bieren lekker van: brasserie Bailleux, ferme br. Beck, br. artisinale la Choulette, br. Duyck, les Brasseurs de Gayant, br. de St. Sylvestre, br. Theillier.

Hopbier

Jerome

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.