Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Aanschaf vacuümapparaat

Gestart door Jacques, 15-05-2013 07:25 u

Vorige topic - Volgende topic

Jacques

Dit is een afgesplitst topic.

Citaat van: stinkmuis op 12-05-2013  20:26 u(ik moet nog steeds een vacuumdinges)

Een goed vacuümapparaat kan ik iedereen van harte aanbevelen. Handig voor je hop. Na openen van een pak kun je nadat de benodigde hoeveelheid er uit gehaald te hebben de weer vacuüm verpakken voor het volgende brouwsel.
Maar ook van tal van andere zaken in het huishouden is zo'n apparaat handig. Mijn vrouw gebruikt hem vaker dan ik.

stinkmuis

Citaat van: RobinB op 14-05-2013  22:14 uMout is lang bewaarbaar, hop ook wel in de vriezer.
Wie een paar keer per jaar brouwt, kan al snel makkelijk uit met losse ingrediënten en eigen recepten. :)

Ik brouw ook eigenlijk altijd gewoon met losse ingrediënten en naar eigen recept. Mouten in afgesloten bakken in mijn 'bierkast' en hop in de vriezer. Ga binnenkort maar eens zo een vacuumding kopen en zakken, zag ze liggen bij de Blokker. Maar wilde toch aangeven dat die pakketten toch echt wel erg handig zijn.

Jacques

Citaat van: stinkmuis op 15-05-2013  09:53 uGa binnenkort maar eens zo een vacuumding kopen en zakken, zag ze liggen bij de Blokker.

Als je een vacuümapparaat gaat kopen wil ik je aanraden een betere te kopen. Bijvoorbeeld die van Allpax of Foodsaver. Goedkope apparaten werken vaak niet. In het verleden heb ik het tot twee keer toe geprobeerd. Ik heb nu al een paar jaar een Allpax en daar ben ik heel tevreden over.

John

Sinds enkele maanden Foodsaver in gebruik; werkt prima! Mijn brood (uit de vriezer) smaakt sindsdien niet meer naar hop  :)

stinkmuis

Oke, bedankt voor de tip. Dacht dat het niet zo veel uit zou maken maar dat had ik dus blijkbaar verkeerd. Nog tips waar ik ze kan kopen of is Google mijn grote vriend?

heijligers

Citaat van: stinkmuis op 15-05-2013  23:03 uOke, bedankt voor de tip. Dacht dat het niet zo veel uit zou maken maar dat had ik dus blijkbaar verkeerd. Nog tips waar ik ze kan kopen of is Google mijn grote vriend?
Tegenwoordig hebben ze een Nederlandse website. http://www.allpax.nl/
Ik mag er eentje bestellen als vaderdagcadeautje :-)

Iemand nog tips voor de te gebruiken zakken? Met of zonder ribbels?

Hier nog veel info http://vacuum-apparaat.welke-kiezen-kopen.nl/index.php

Jacques

Citaat van: heijligers op 15-05-2013  23:42 uIemand nog tips voor de te gebruiken zakken? Met of zonder ribbels?

Met ribbels! Zonder ribbels zijn niet bruikbaar met een eenvoudig vacuümapparaat.

heijligers

Citaat van: Jacques op 16-05-2013  00:10 uMet ribbels! Zonder ribbels zijn niet bruikbaar met een eenvoudig vacuümapparaat.
Zijn de hopzakken van onze leveranciers dan ook niet meer te hersealen?

Jacques

Citaat van: heijligers op 16-05-2013  00:15 uZijn de hopzakken van onze leveranciers dan ook niet meer te hersealen?

Met een eenvoudig vacuümapparaat zal dat niet lukken.
Je hebt zakken nodig met een zogenaamde microstructuur.

segtom

Ik heb thuis een proffesioneel toestel staan, die zakken van Brouwland sealen maar vrij moeilijk , die van Van der Kooy sealen veel beter. andere heb ik nog niet geprobeerd.

John

Sealen lukt ook met andere zakken, voor vacuümeren heb je de zakken met microstructuur nodig.

goom

Hou de site van de lidl en aldi goed in de gaten, om de tijd verkopen ze goede kwaliteit vacuumzakken (met ribbels zoals op de foto).

krek zat

Ook heeft Aldi soms vaccumapparatuur. Ik heb er een van de Aldi waar ik zeer tevreden mee ben tegen een betaalbare prijs

bjorri

De echte doe het zelver gebruikt een oude koelkast compressor als vacuümpomp. moet je alleen nog iets verzinnen voor het sealen.

Bij een vorige werkgever van me werden heel veel onderdelen vacuüm verpakt met behulp van een koelkastcompressor, werkte prima.

John

Citaat van: bjorri op 16-05-2013  08:15 uDe echte doe het zelver gebruikt een oude koelkast compressor als vacuümpomp. moet je alleen nog iets verzinnen voor het sealen.
Als je het klaarkrijgt als "echte doe-het-zelver" om die compressor de zak vacuüm te laten trekken dan heb je het meest eenvoudige gedeelte van het apparaat pas klaar lijkt me...

bjorri

Citaat van: John op 16-05-2013  08:51 uAls je het klaarkrijgt als "echte doe-het-zelver" om die compressor de zak vacuüm te laten trekken dan heb je het meest eenvoudige gedeelte van het apparaat pas klaar lijkt me...
Laat ik voorop stellen dat ik zelf deze opstelling niet heb en ook niet ga uitvoeren binnenkort. Het is als tip bedoeld en het heeft bij mijn vorige werkgever jaren gewerkt.

Echter de Foodsavers en dergelijk merken kosten over de 150 euro terwijl een los 'sealonly' dus zonder pomp voor een tientje of twee op internet is te vinden. Het lijkt me niet echt moeilijk om die twee dingen naast elkaar te zetten. Dan heb je voor veel minder geld een systeem met een pomp die waarschijnlijk veel krachtiger en sneller is en het ook nog eens tot in lengte van jaren blijft doen. Helaas zit je dan wel met twee losse apparaten waarvan één ook nog vreselijk lomp is natuurlijk :-)

Het is maar een tip.

Homme

Hoe goed moet hop gevacumeerd worden?
Het instapmodel van Allpax trekt 78% vacuüm en kost 66,55 euro.  Het opvolgmodel 93%, maar die is dan gelijk 100 euro duurder.

Henielma

Ik gebruik het Allpax instapmodel en dat vacumeert de hop prima.

stinkmuis

Oke gelukkig maar, dan ga ik het instapmodel aanschaffen. 7 tientjes is nog wel te behappen

Vergelijkbare Topics (7)

42787

Reacties: 19
Gelezen: 1888

36301

Reacties: 4
Gelezen: 1366

30453

Reacties: 4
Gelezen: 1694

21976

Reacties: 18
Gelezen: 7942

17687

Reacties: 30
Gelezen: 14301

1906

Reacties: 25
Gelezen: 14164

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.