Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Nieuw Brewferm bierblik Golden summer

Gestart door Bert van Vliet, 10-05-2013 12:54 u

Vorige topic - Volgende topic

Bert van Vliet

Hallo,

Ik zie net een nieuw pakket van Brewferm http://www.Brouwmarkt.nl/Brewferm-golden-summer-liter-nieuw-p-5004739.html Golden summer is er iemand die het al kent? Of is het daar nog te nieuw voor?

Groet Bertje

McMelloW

Ik heb het ook nog niet eerder gezien. Misschien een bestaand recept in een nieuw jasje met nieuwe naam. Kan er niets over zeggen.
Wellicht dat Brewferm of Brouwmarkt iets meer kunnen vertellen.

Jacques

Citaat van: McMelloW op 10-05-2013  16:47 uWellicht dat Brewferm of Brouwmarkt iets meer kunnen vertellen.

Brewferm = Brouwland!

RobinB

Maar de link is naar Brouwmarkt. Misschien weten zij ook wel iets van de producten die ze verkopen? ::) ;)

Jacques

Het pakket is van Brewferm en dat is een merk van Brouwland. Brouwmarkt is in dit geval niets meer dan een wederverkoper.

RobinB

Ja, maar dat is toch geheel de vraag niet?
De vraag is of Brouwmarkt er meer over kan vertellen.
Geen gek idee, gezien ze a) het product verkopen en er dus vast info over hebben en b) Brouwmarkt hier de laatste tijd veel actiever is dan Brouwland. :)

Jacques

Het lijkt mij dat de producent er meer van af weet dan de verkoper...
Ik zou naar de basis gaan.

Bert van Vliet

Citaat van: Jacques op 11-05-2013  11:17 uHet lijkt mij dat de producent er meer van af weet dan de verkoper...
Ik zou naar de basis gaan.

Het ging me eigelijk niet om de mening van de fabrikant en of verkoper maar van de gebruikers
dus of een brouwer het al kende..

Overigens is Brewferm een whitelabel merk en als je naar de blikken / deksels kijkt worden ze vermoedelijk door Muntons uit Engeland gemaakt en niet door Brouwland zelf.

Groeten Bert

henkg

Geen ervaringen met Brewferm Golden Summer dus, tot nu toe.

Dan ben ik de eerste. Zonet de boel gemengd, SG en Brix gemeten, gist toegevoegd.
Wordt vervolgd.

(Ik kan me trouwens slecht voorstellen dat iets als Brewferm Tripel; Abdij door Muntons gemaakt wordt. Obelix zei het al: "Rare jongens, die Britten". Terug on topic: Brewferm Golden Summer)

Nicos

Citaat van: henkg op 22-06-2013  16:26 uGeen ervaringen met Brewferm Golden Summer dus, tot nu toe.

Dan ben ik de eerste. Zonet de boel gemengd, SG en Brix gemeten, gist toegevoegd.
Wordt vervolgd.

(Ik kan me trouwens slecht voorstellen dat iets als Brewferm Tripel; Abdij door Muntons gemaakt wordt. Obelix zei het al: "Rare jongens, die Britten". Terug on topic: Brewferm Golden Summer)

Heb ook nog een blik Golden Summer staan maar ben benieuwd of het was is.

Hoe zijn de vorderingen Henk?

bierhenkie

Van Brouwland:

CiteerBrewferm GOLDEN SUMMER
Een goudkleurig bier met witte schuimkraag. Bevat fruitige en hoppige toetsen met een licht bittere, moutige afdronk. Wegens het lage alcoholgehalte, de frisheid en een weinig gebruik van tarwemout is dit bier een ideale dorstlesser tijdens de warme zomerdagen.
Begindichtheid: 1052.
Alc: 5 % vol.
Voor 15 liter bier.

Volgens mij dus een licht blond bier. Er staat niet bij of het hoge of lage gisting is. Ik vermoed hoog.

sven

Ik heb er een paar maand geleden eentje gemaakt.
Best te doen, in vergelijking met de lokale bieren van hier.
Golden is ie zeker niet, eerder rodig, wat zoet (niet veel).
Best te drinken. Geen al te beste schuimkraag, ook misschien iets meer bottelsuiker toevoegen want veel gas zit er ook niet op.
Ik zou hem zeker nog kopen om snel een gewoon biertje te brouwen.

henkg

Ik ben niet enthousiast over Golden Summer. Een beetje laf biertje, weinig verfrissend. Beetje muf. Inderdaad vrij weinig schuim dat vrij snel minder wordt. Er kan natuurlijk altijd iets mis gegaan zijn bij de bereiding, maar ik herkende geen infectie o.i.d. (een keertje gehad met Galia, door een vuil kraantje). Meer te spreken over de tripel, en -zeer onlangs- de oranje bock. Nu nog te jong, wel al goed te drinken. Doet een klein beetje denken aan de abdij. En vooral: niet zo zoet als de meeste commerciƫle bocks. Voor mij geen gouden zomer meer.

Bert van Vliet

Citaat van: henkg op 19-09-2013  19:04 uIk ben niet enthousiast over Golden Summer. Een beetje laf biertje, weinig verfrissend. Beetje muf. Inderdaad vrij weinig schuim dat vrij snel minder wordt. Er kan natuurlijk altijd iets mis gegaan zijn bij de bereiding, maar ik herkende geen infectie o.i.d. (een keertje gehad met Galia, door een vuil kraantje). Meer te spreken over de tripel, en -zeer onlangs- de oranje bock. Nu nog te jong, wel al goed te drinken. Doet een klein beetje denken aan de abdij. En vooral: niet zo zoet als de meeste commerciĆ«le bocks. Voor mij geen gouden zomer meer.
Ik hoor dat de laatste tijd wel vaker over Brewferm pakketten ook de mout/graan pakketten zijn niet denderend heb ik begrepen.

Vergelijkbare Topics (7)

21052

Gestart door Slim3

Reacties: 10
Gelezen: 5784

44416

Reacties: 0
Gelezen: 284

37402

Gelezen: 3224

32030

Gelezen: 4007

22270

Reacties: 56
Gelezen: 25338

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.