Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Settings BrouwVisie voor Speidel 20 l

Gestart door Custom56, 04-04-2013 17:28 u

Vorige topic - Volgende topic

Custom56

Wie heeft er ervaring met het gebruik van BrouwVisie in combinatie met de Speidel 20 l?
Zijn er bepaalde waarden (rendement, brouwverlies, inhouden van maisch-kook en heetwater ketels, etc...) die specifiek zijn voor dit type apparaat?

Ik heb met BrouwVisie al reeds gewerkt op mijn normale 3-vat systeem.

Oscar

Citaat van: Custom56 op 04-04-2013  17:28 uZijn er bepaalde waarden (rendement, brouwverlies, inhouden van maisch-kook en heetwater ketels, etc...) die specifiek zijn voor dit type apparaat?

Ik heb met BrouwVisie al reeds gewerkt op mijn normale 3-vat systeem.

Speciale waarden daarvoor zullen er denk ik niet zijn, als ze er wel zijn zul je ze zelf moeten ontdekken... In eerste instantie zou ik uitgaan van dezelfde waarden als je 3-pans installatie, eventueel volume pan ff aanpassen. maar na 1 keer brouwen heb je al meteen een goede indruk van je verliezen en je rendement. Kwestie van ff je parameters nameten en monitoren tijdens het brouwen. :brouwen:

Succes!

:degroeten:

RobinB

Is niet anders dan voor een andere installatie: probeer en leer en pas daarop aan.
Waarom zou dat ook anders zijn? :weetniet:

Oscar

Citaat van: RobinB op 04-04-2013  22:09 uWaarom zou het ook anders zijn? :weetniet:

Omdat iedere installatie andere afmetingen heeft en vele andere factoren, dus andere waarden voor rendement en verliezen. Maar zelf je werkwijze zijn daarbij bepalend. Dus dit kun je niet "veralgemeniseren"  :) 

Andere installatie, andere parameters... :) :brouwen:

RobinB

Citaat van: Oscar op 04-04-2013  22:13 uAndere installatie, andere parameters... :) :brouwen:

Juist, dat geldt dus ook voor de Braumeister. :)
Waarom zou dát voor de Braumeister anders zijn (hoop dat mijn eerdere vraag nu duidelijker is... ;) ) :weetniet:
;D

Vergelijkbare Topics (7)

36997

Reacties: 7
Gelezen: 1872

28400

Reacties: 8
Gelezen: 4017

16311

Reacties: 33
Gelezen: 15737

39861

Reacties: 11
Gelezen: 1531

30330

Reacties: 4
Gelezen: 2534

20320

Reacties: 4
Gelezen: 2651

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.